سه‌شنبه، 06 اردیبهشت 1401 - 11:01

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

البرز، استان پیشرو در زمینه نهضت خیرین آبخیزداری

بدنبال پایین رفتن سفره های آب زیرزمینی در اکثر نقاط کشور بیلان منفی 50 درصد از دشت های کشور را داشته ایم.

آیین باور -دکتر مسعود منصور، ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در مجمع خیرین آبخیز داری استان البرز گفت: البرز،در زمینه نهضت خیرین آبخیزداری پیشرو است.

وی در این نشست که با حضور حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، خیرین آبخیزداری و آبخوانداری با محوریت توجه به مشکل کمبود آب در استان البرز برگزار شد افزود: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است؛ بدنبال پایین رفتن سفره های آب زیرزمینی در اکثر نقاط کشور بیلان منفی 50 درصد از دشت های کشور را داشته ایم.

وی افزود:  لذا باید همه‌ی تلاش خود را معطوف به حفظ آب و خاک، این دو منبع خدادادی با ارزش کنیم. این یعنی کار آبخیزداری و حفاظت خاک و اگر این کار صرفا با تکیه بر منابع و اعتبارات دولتی انجام گیرد، یک عقب افتادگی و وقفه طولانی را ایجاد می کند که به زودی جبران نخواهد شد؛ چرا که بحث زمان و مدیریت همراه هم بوده و بدون مولفه زمان، خروجی مطلوبی حاصل نمی گردد.  

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور نهضت خیرین آبخیزداری شکل گرفته و در 13 استان این تشکیلات ساماندهی شده است که استان البرز پیشرو همه استان ها در این حوزه بوده و اولین انجمن خیرین آبخیزداری در این استان شکل گرفته است.

حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز نیز در این مراسم گفت: همکاری، تعامل خوب و اثر بخشی را با تشکل خیرین آبخیزداری استان البرز داریم که صدور مجوز تشکیل این مجمع بدون مساعدت و حمایت مستمر و خوب استاندار البرز که توجه ویژه ای به مقوله منابع طبیعی و آبخیزداری دارند، محقق نمی گردید.

وی در ادامه افزود:  در حوزه منابع طبیعی و تمام بخش های مختلف آن اعم از جنگل، مرتع، بیابان و بخصوص در موضوع آبخیزداری بتوانیم با مشارکت سازمان های مردم نهاد به ویژه مجمع خیرین آبخیزداری استان البرز، اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را در گام دوم انقلاب، بهتر و جهادی تر عملیاتی نماییم.

 

 

 

 

 

کدخبر: 768

خبرنگار: فریبا کلاهی