پنجشنبه، 27 خرداد 1400 - 09:46

توزیع 126 هزار تن نهاده های دامی در البرز

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: ۱۲۶ هزار تن انواع نهاده های دامی تهیه و در بین بهره برداران و دامداران استان توزیع شد.

آیین باور - سید محسن موسوی روز چهارشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت یکساله از خرداد سال گذشته تا کنون چهار هزار و ۸۸۸ تن نهاده های کشاورزی توسط تعاونی های مربوطه تامین و در بین بهره برداران بخش توزیع شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در طی این مدت ۲۸ میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان تسهیلات و اعتبارات برای بهره برداران عضو تعاونی ها و تشکل های روستایی برای اجرای طرح های مختلف جذب شده است.

وی گفت: توزیع ۲ میلیون و ۳۵۱ هزار لیتر مواد سوختی شامل گاز، بنزین و نفت نیز تامین و بین بهره برداران روستایی استان توزیع شده است.

موسوی ادامه داد: توزیع چهار هزار و ۱۷۰ تن محصولات کشاورزی در غرفه های دائم و موقت میادین میوه و تره بار، خرید توافقی ۱۷۹ هزار و ۱۲۰ تن انواع محصولات کشاورزی و ایجاد یک کانون استانی و ۴ انجمن شهرستانی تشکل های خبرگان کشاورزی از دیگر اقدامات یکسال گذشته در این بخش می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت سه شرکت کشت و صنعت و ۷ شرکت جدید کشاورزی، تعاونی تولید زنان و تعاونی روستایی نیز تاسیس شد.

استان البرز دارای ۲۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی می باشد که چهار هزار و ۶۷۰ نفر از آنان اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی استان می باشند.

کدخبر: 77