چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 - 10:54

نوروز بانان بی نوروز برای شادی مردم تلاش کردند

آیین تجلیل از خادمین گردشگری ستاد اجرایی خدمات سفر در اردوگاه ایثار(کوهسار) و به همت اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری البرز برگزار شد.

آیین باور -شامگاه روزسه شنبه محمدی مدیر کل میراث در این مراسم که با حضور استاندار، معاونین، شهرداران، اعضای تشکلهای گردشگری و نمایندگان کمیسیونهای گردشگری در اتاق بازرگانی برپا شد، ضمن تجلیل از خدمات تلاشگران عرصه سفر در استان البرز گفت: نوروز بانان بی نوروز همه تلاش خود را به کار گرفتند تا در لباس خدمت شریک شادی مردم باشند، به ویژه پس از فروکش کردن نسبی ویروس کرونا که سفرها با شدت بیشتری انجام شد.

وی افزود: علی رغم آنکه ما به عنوان دبیر ستاد سفر نوروزی از میزان استقبال سفر خبر نداشتیم اما دستاورد بسیار خوبی کسب کردیم.

محمدی گفت:  ایجاد هماهنگی بین استاندار به عنوان رییس ستاد و اعضا همچنین تولید محتوای بروشور و چاپ نقشه و برگزاری جلسات با اورژانس و هلال_احمر و راهداری، نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کرد.

وی افزود:  ایجاد ده پایگاه اطلاع رسانی سفر توسط شهرداری از نقاط قوت عملکرد این ستاد بود.

مدیر کل میراث استان با اشاره به برگزاری هشت نمایشگاه صنایع_دستی، و برپایی 20 نوروز گاه جهت اجرای شادی و نشاط به دستور استاندار و با رعایت حدود قانونی آن گفت: اجرای تورهای البرزگردی توسط دفاترگردشگری و برگزاری تورهای بازدید از اماکن تاریخی و انجام پویش های اجرایی هلال احمر، انجام بازدید های مستمر معاونین عمرانی و سیاسی استاندار، در تمام ایام تعطیل نوروزی از بهترین بخشهای اجرایی ستاد سفر بود.

وی تعداد بازدید های نظارتی را 245 مورد اعلام کرد و افزود:  میزبانی از مدیران وزارتخانه ای و ابراز رضایت از عملکرد ستاد سفر از دیگر افتخارات خادمین سفر بود.

محمدی گفت: چاپ و توزیع دفترچه‌های راهنمای گردشگری، برگزاری مانور‌های خدماتی و امدادی با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان موجب شد تا این استان در شرایط کرونایی بتواند یک فصل جدیدی از خدمات نوروزی را به نمایش بگذارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور در راه‌های استان البرز بیان داشت: حضور پلیس راهور، امدادگران اورژانس و هلال احمر، آتش نشانان و راهداران در محور‌های مواصلاتی استان موجب شد تا میزان حوادث جاده‌ای استان نسبت به نوروز سال‌های گذشته به مراتب کاهش یابد.

او تاکید کرد: نظارت مستمر کارشناسان دستگاه‌های اجرایی بر امور بهداشتی و قیمت اقلام و خدمات را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری و کنترل تخلفات در استان برشمرد.

وی با تشکر از حضور مستمر فرمانداران شهرستانهای استان در ستاد سفرافزود: مجموعه اقدامات زمانی موثر است که منجر به رضایت عمومی شود، دستور استاندار هم کشف نقاط ضعف و برگزاری جلسات فوری برای رفع مشکلات بود که انجام شد و ضمن تهیه لیست فاکتور های مهم سفر و فراوانی آن مورد توجه قرار گرفت.

در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان البرز ثبت شد و حدود پنج میلیون نفر از مکان‌های تاریخی، طبیعی و نوروزگاه‌های استان بازدید کردند.
این استان با برخورداری از ۱۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.
البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۳۰۰ اثر آن‌ها تاکنون ثبت ملی شده است.
کاخ‌های تاریخی مروارید مهرشهر، سلیمانیه، ناصری، کاروا نسرا‌های شاه عباسی و ینگی امام، تپه ۹ هزار ساله ازبکی نظرآباد و بیش از ۱۰ حمام تاریخی از جمله آثار شاخص تاریخی این استان به شمار می‌روند.
جاده گردشگری کرج - چالوس و ۲ سد و رودخانه‌های کرج و طالقان از جمله جاذبه‌های منحصر به فرد این استان هستند که سالانه هزاران گردشگر از این جاذبه زیبا دیدن می‌کنند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد مجوعه این دستاوردها بتواند گام موثری درارتقای جایگاه گردشگری استان باشد.

در این مراسم برخی تلاشگران این عرصه در ایام نوروز به طور نمادین و با اهدای لوح تقدیر مورد تشویق قرار گرفتند.

کدخبر: 789

خبرنگار: فریبا کلاهی