چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 - 11:26

برای تولید صنایع دستی از کجا مجوز بگیریم؟

ثبت درخواست به منظور صدور و یا تمدید مجوز‌های تولید صنایع دستی در سایت g۴b.ir یا mojavez.ir امکان پذیر است.

ثبت درخواست به منظور صدور و یا تمدید مجوز‌های تولید صنایع دستی که تا پیش از این با مراجعه به سایت my.mcth.ir امکان‌پذیر بود، از امروز با معرفی g۴b.ir یا mojavez.ir به عنوان درگاه جایگزین، تغییر کرد.

هنرمندان حوزه صنایع دستی برای ثبت درخواست خود به منظور دریافت مجوز‌های تولید، از این پس باید به سایت جدیدی، مراجعه کنند. سوالی که در این بین وجود دارد این است که با توجه به اینکه سایت جدید زیر نظر وزارت اقتصاد و امور دارایی است، آیا معاونت صنایع دستی دیگر متولی اخذ مجوز‌های تولید صنایع دستی نخواهد بود؟


هنرمندان صنایع دستی در درگاه قبلی که به منظور صدور و تمدید مجوز در نظر گرفته شده بود، درخواست‌شان را در سایتی ثبت می‌کردند که مستقیما زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود، اما درگاه جدید که «درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار» نام دارد، زیر نظر وزارت اقتصاد و امور دارایی است و فعالان و هنرمندان این حوزه با مراجعه به این سایت می‌توانند درخواست خود را با انتخاب صنایع دستی در زیرمجموعه صنعت و معدن و یا انتخاب یکی از ۵۴ مورد مجوزی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده، ثبت کنند.

کدخبر: 791