شنبه، 24 اردیبهشت 1401 - 11:22

هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در قلب بافت تاریخی تهران

قدرت موزه‌ها در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی با هم افزایی موزه‌های بزرگ تهران، به نمایش گذاشته می‌شود.

علیرضا تابش دبیر ستاد معرفی و آموزش وزارت میراث فرهنگی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه شورای بین المللی موزه‌ها موسوم به ایکوم، امسال شعار قدرت موزه‌ها را معرفی کرده است؛ مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه در پایتخت ایران، با تمرکز بر محوطه تاریخی باغ ملی تهران (قلب تاریخی پایتخت) به اجرا درمی‌آید.

تابش افزود: موزه‌های بزرگ تهران در محوطه تاریخی باغ ملی متمرکز شده اند و به همین علت کانون اصلی برنامه‌های هفته بزرگداشت میراث فرهنگی این منطقه است و به همین منظور با مدیران موزه‌های ملک و موزه ملی ایران، بانک ملی، ارتباطات، آبگینه و سفالینه و علوم و فناوری به جمع بندی‌های نهایی برای هم افزایی فعالیت‌ها رسیده ایم.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در ادامه گفت: مقرر شد برنامه‌های مشترک نمایشگاهی و بازدید‌های ویژه از موزه‌ها با پشتیبانی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با تمرکز بر محوطه تاریخی باغ ملی تهران در این فضای تاریخی به اجرا درآید.
تابش همچنین گفت در سراسر مراکز استان‌ها و شهر‌های دیگر نیز به تناسب ویژگی‌های هر استان، برنامه‌های متنوع دیگر طراحی و اجرا شده است.

کدخبر: 794