یکشنبه، 05 تیر 1401 - 14:56

ارائه 30 نوع خدمات درمانی ناباروری توسط بیمه سامت البرز انجام می شود

مادران بارداری که فاقد بیمه هستند تا زمان پایان دوران شیردهی کودک تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و فرزندان این مادران تا پایان پنج سالگی رایگان بیمه می‌شوند.

آیین باور - مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به موضوع جمعیت گفت: برهمین اساس ۳۰ نوع خدمات حمایتی توسط این بیمه در البرز برای درمان ناباروری زوج‌ها ارائه می‌شود.

دکتر سعید جوانشیر گفت: بیمه سلامت از آذر ماه ۱۴۰۰ حدود ۳۰ نوع خدمت برای حمایت از زوج‌های نابارور اختصاص داده و این زوج‌ها تا ۴۹ سالگی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی بیان داشت: برهمین اساس بیمه شدگان در مراجعه به متخصصان زنان و اورولوژیست مدارک را ارائه دهند و از خدماتی که جزو تعهدات بیمه سلامت قرار گرفته استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مادران باردار نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، افزود: مادران بارداری که فاقد بیمه هستند تا زمان پایان دوران شیردهی کودک تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و فرزندان این مادران تا پایان پنج سالگی رایگان بیمه می‌شوند.

جوانشیر در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: افرادی که از بیمه رایگان بهره مند می‌باشند شامل سه دهک اول هستند که توسط وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی به سازمان بیمه سلامت کشور معرفی شده اند که در کشور جمعیتی حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: اکنون خانوار‌های کم درآمد در ۶۶ محله محروم البرز برای برخورداری از بیمه رایگان سلامت تحت پوشش قرار گرفته اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح مذکور بر اساس تفاهم نامه‌ای که سازمان بیمه سلامت با وزارت کشور منعقد شد اجرا کردیم و دهه فجر سال ۱۴۰۰ در مراکز استان مستقر شدیم که حدود سه هزار نفر بیمه شدند و تعداد دیگر هم مدارک را قرار شد البته این آمار مربوط به قبل از پروژه ۲۰۲۰ بود.

وی ادامه داد: ۱۱۸ هزار نفر از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت اتوماتیک و ارسال پیامک تا کنون در استان البرز بیمه شدند.

این مسئول گفت: الان هماهنگی‌ها در حال انجام است که کد ملی سرپرستان را برای مردم ارسال کنیم و الان مشکلی که هست بحث کلاهبرداری است که علی رغم اینکه ماموران بیمه سلامت با مردم تماس مستقیم می‌گیرند مردم به نیرو‌های بیمه سلامت اعتماد نمی‌کنند و تصور می‌کنند که کلاهبرداری است و این مشکلی است که اکنون در این خصوص وجود دارد.

جوانشیر با بیان اینکه تا کنون با توجه به سیستم الکترونیک ۱۶۴ بیمار را در استان نشان دار کردیم، اظهارداشت: بیماران خاص لازم است که به صورت الکترونیک خدمات را دریافت کنند و ۳۴ پرونده هم تا کنون به بیمه سلامت ارسال شده که پرداخت کرده ایم.

وی یاد آور شد: سه مرکز شامل بیمارستان‌های کمالی و مریم و یک بخش خصوصی است که فعالیت دارند و بر اساس تعرفه دولت که مشخص کرده بیمه را پرداخت می‌کنیم.

 

کدخبر: 848