دوشنبه، 06 تیر 1401 - 18:45

البرزی ها در انتظار تکمیل پارکرود

برای تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی رعایت و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

آیین باور _ سرپرست شهرداری کرج، صبح امروز از پروژه پارکرود بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین روند اجرایی آن قرار گرفت. در این بازدید عمار ایزدیار رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج، حمیدرضا عبداله‌پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری حضور داشتند.

 منوچهر غفاریبا اشاره به اینکه شهرداری اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل پارکرود به عنوان اولین پروژه مستقل این دوره از مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: در روند تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی به طور کامل رعایت شود و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

این مسئول تاکید کرد: علاوه بر این، برای ساحل سازی و پیاده راه سازی این پروژه هم از مصالح طبیعی استفاده می‌شود تا بافت حاشیه رودخانه تغییری نکند. این پروژه در چند فاز تعریف شده  در تلاش هستیم فاز اول آن در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

غفاری توضیح داد: ایجاد مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، محل اسکان، مراکز تجاری و… در کنار برخی المان‌های با هویت، بخشی از اقدامات شهرداری در این پروژه خواهد بود.

این پارک قرار است در مناطق آزاد شده رودخانه کرج احداث شود.کل مسیر  پروژه حدود هفت کیلومتر و ۷۰۰ متر است  برای بهره‌برداری از فاز اول پروژه پارک رود  اعتباری حدود دو میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

شهردار سابق اعتبار کل پروژه را  ۹ میلیارد تومان اعلام کرده بود که شامل پیاده‌راه حاشیه‌ای رودخانه کرج و ایجاد پارک‌رود است.

کدخبر: 853

خبرنگار: فریبا کلاهی