دوشنبه، 06 تیر 1401 - 19:07

نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استان البرز رونمایی شد

نقشه مهندسی فرهنگی در البرز با ۵ ماموریت اصلی فعالیت خود را آغاز کرد

آیین باور -استاندار البرز  مجتبی عبداللهی در جلسه رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استان، که روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و نماینده ولی فقیه در استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه قرارگاه اجتماعی استان تشکیل شده و اهداف بزرگی را دنبال می کند، گفت: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت استان در مناطق حاشیه ای و بافت های ناکارآمد شهری ساکن هستند، موضوعات این قرارگاه با جدیت ویژه ای دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: دغدغه های اجتماعی استان بواسطه عوامل متعددی همچون استقرار چند زندان بزرگ در استان، رشد روز افزون جمعیت و کمبود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی بسیار گسترده است.
عبداللهی گفت: بر این اساس جلسات قرارگاه اجتماعی استان هر هفته با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و گروه های جهادی و سمن های فعال با دستورالعمل های ویژه تشکیل می شود.
وی افزود: با همیت و انسجامی که در این راستا شکل گرفته اکنون شاهد تحولات محسوسی هستیم که به طور قطع تداوم و استمرار خواهد داشت.
استاندار البرز با اشاره به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، گفت: در این نقشه فرهنگی ۵ ماموریت اصلی در قالب ۵ کمیته با اهداف مقابله در ۵ محور شامل با تضعیف سبک زندگی ایرانی اسلامی، تضعیف بنیاد خانواده و افزایش نرخ طلاق، افزایش حاشیه نشینی و ضعف کانون های هویتی، ناکارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد عمومی، کمبود زیرساخت های فرهنگی و گردشگری دنبال می شود.
وی افزود: این نقشه با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان، مدیران مربوطه و نخبگان این حوزه تدوین شده است.
عبداللهی گفت: امید است در سایه این همدلی و اتحاد که در استان در راستای حل موانع اجتماعی و فرهنگی بعنوان بنیاد و ریشه مشکلات و دغدغه ها در جامعه، شاهد تحول و توفیق در مسیر توسعه استان باشیم.

کدخبر: 857

خبرنگار: فریبا کلاهی