دوشنبه، 13 تیر 1401 - 16:36

اولویت وزارت بهداشت؛ توسعه نسخه نویسی الکترونیک

براساس توافق انجام‌شده، پنل‌های بیمه‌ها در نسخه‌نویسی آنلاین (برخط) به‌صورت یکپارچه عمل خواهند کرد

آیین باور -رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: اولویت ما در وزارت بهداشت توسعه و تکمیل طرح نسخه‌نویسی الکترونیک است که اجرای آن، نفع مردم و حوزه سلامت را در پی دارد.

به گزارش آیین باور به نقل ازخبرگزاری سلامت، دکتر امین بیگلرخانی در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این‌که از دغدغه‌های اصلی و اساسی ما اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور است، افزود: همزمان با توسعه و تکمیل نسخه‌نویسی الکترونیک، طرح پرونده الکترونیک سلامت نیز برای مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است که با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: براساس توافق انجام‌شده، پنل‌های بیمه‌ها در نسخه‌نویسی آنلاین (برخط) به‌صورت یکپارچه عمل خواهند کرد، زیرا تا پیش از این، پزشکان مشکلاتی درخصوص ثبت نسخه بیمار در پنل‌های مختلف بیمه‌ای داشتند که تصمیم بر این شد تا وزارت بهداشت، پنل یکپارچه‌ای را در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک ارائه کند و به همه پنل‌های بیمه‌ای متصل باشد.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با این اقدام همه بیمه‌ها به پلتفرم نسخه‌نویسی الکترونیک وزارت بهداشت متصل می‌شوند و پزشکان نیز به زحمت نخواهند افتاد که نسخه هر بیمار را در پنل بیمه‌ای جداگانه‌ای ثبت کنند بلکه نسخه بیمار با هر بیمه‌ای، ثبت می‌شود.

بیگلرخانی ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران، افزود: از مهم‌ترین نقاط قوتی که پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران ما در مراکز بهداشتی و درمانی دارد، ثبت تاریخچه مراجعات، نوع بیماری و نوع دارو‌های مصرف‌شده است و از سوی دیگر، با اجرای این طرح، خطا‌های پزشکی در تشخیص به حداقل خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم همه سامانه‌های وزارت بهداشت را به همدیگر متصل کنیم تا همه حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان از نظر اطلاعاتی و آماری یکپارچه شوند و ارائه خدمت به مردم در بهترین شرایط خود قرار گیرد؛ بنابراین فعلا هیچ سامانه‌ای در مجموعه وزارت بهداشت طراحی نخواهد شد و در شرایط فعلی ساماندهی و هدفمندسازی سامانه‌های کنونی در اولویت کاری ما قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان این‌که مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در تأمین زیرساخت‌های اطلاعات مدیریت بیماری کرونا و همچنین رصد آماری پوشش واکسیناسیون کرونا بسیار خوش درخشید، گفت: زحماتی که در این حوزه صورت گرفته است، همگی مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه همکاران ما و همچنین در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است که از همه زحمات آنان قدردانی و تشکر می‌کنیم.

کدخبر: 866