چهارشنبه، 02 تیر 1400 - 08:35

برگزاری دو سالانه نقاشی پس از 10 سال دوسالانه هایی که بازار هنری را رونق می دهند

برگزاری دوسالانه فقط یک خواسته از طرف نهادها نیست، بلکه باید همراهی، هم‌نظری و تعامل بین انجمن‌های هنری و مجموعه‌های دولتی وجود داشته باشد تا برگزاری دوسالانه‌های هنری تداوم یابند.

آیین باور-امیر راد، مدیر نهمین دوسالانه نقاشی ایران درباره علت برگزار نشدن 10 ساله این رویداد گفت: برگزاری دوسالانه فقط یک خواسته از طرف نهادها نیست، بلکه باید همراهی، هم‌نظری و تعامل بین انجمن‌های هنری و مجموعه‌های دولتی وجود داشته باشد تا برگزاری دوسالانه‌های هنری تداوم یابند.
تاریخ برگزاری آخرین دوسالانه نقاشی به 10 سال قبل باز می‌گردد. حالا در سال 1400 قرار است بار دیگر شاهد برگزاری این رویداد هنری باشیم. به همین مناسبت روز گذشته نشست خبری نهمین دوسالانه نقاشی در خانه هنرمندان با حضور تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنرمندان نقاش و اعضای شورای سیاست‌گذاری دوسالانه برگزار شد.
در این نشست، محمدرضا فیروزه‌ای با اشاره به اینکه برگزاری دوسالانه‌ها سابقه طولانی در جهان دارد گفت: نخستین بار سال ۳۷ در کشور ما بینال برگزار شد و پنج دوره متوالی ادامه داشت. هدف از برگزاری این دوسالانه‌ها کشف استعدادهای جوان و معرفی آن‌ها به بینال ونیز بود. دوسالانه‌ها نقش موثری در سیر تحول اتفاقات حوزه تجسمی داشتند و پس از انقلاب نیز مسئولان امر به صرافت افتادند که آن‌ها را تداوم دهند و هشت دوره بینال برگزار شد.

کدخبر: 87

خبرنگار: فاطمه امین‌الرعایا