شنبه، 18 تیر 1401 - 13:20

وزیر ارشاد : حمایت از مطبوعات، رویکرد دولت سیزدهم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : حمایت از مطبوعات، آزادی بیان و قلم ، از رویکرد های دولت سیزدهم است .

آیین باور - محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی در تالار مرکزی شهر قم افزود: در جنگ روایت‌ها که رسانه‌های دشمن به دنبال القای ناامیدی در کشور هستند، اصحاب رسانه و قلم نقش مهمی در معرفی دستاورد‌ها و ایجاد انگیزه و امید در جامعه دارند.

وی توجه به مقوله جهاد تبیین و نشر و گسترش معارف دینی را از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها در فضای جنگ رسانه‌ای دشمنان بیان کرد و افزود: نظرسنجی‌ها و بررسی‌های پژوهشی بیانگر ارادت مردم ایران به معارف اسلامی و شعائر دینی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی نیز در این مراسم گفت: هر نشریه به صرف اینکه یک رسانه یا بستر اطلاع‌رسانی است از نظر دینی و اخلاقی دارای ارزش ذاتی نیست و لازم است نشریات، تعهداتی داشته باشند تا سبب گمراهی و ضلالت جامعه و مردم نشوند.

وی با اشاره به اهمیت خوراک فرهنگی و فکری به جامعه، افزود: بر مبنای آموزه ها و تعالیم دینی گمراه کردن یک انسان در حکم قتل او و هدایت یک انسان در حکم زنده کردن فرد است.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: برخی از اتفاقاتی که در عرصه مطبوعات رخ می دهد خوشایند نیست، حب و بغض‌های سیاسی و منافع حزبی و جناحی از عواملی است که موجب می شود تا اخبار و تحلیل درست و منطبق به واقع به جامعه منتقل نشود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود : امروز دشمنان و نظام استکبار با تمام امکانات و تجیهزات رسانه‌ای برای سیاه نمایی علیه انقلاب اسلامی روی کارآمده‌اند، نظام استکبار با امکانات گسترده‌ای که دارد در جنگ تمار عیاری جای خوب و بد را تغییر داده و غلط را درست و درست را غلط جلوه می‌دهد.

 امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم با اشاره به ارسال حدود  هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت:  بیش از  800 اثر  در حوزه‌های عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، مسجد رکن محله محوری و مصاحبه‌های مرتبط با موضوع جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و در نهایت 30 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی گسترش جشنواره به حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از اهداف جشنواره مطبوعات دینی برشمرد و افزود: مقدمات برگزاری منطقه‌ای این جشنواره در حال بررسی و انجام است.

این جشنواره با هدف کمک به توسعه مطبوعات دینی در فضای رسانه‌ای کشور، تقویت فضای رسانه‌ای برای تولید محصولات دینی، تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در حوزه رسانه، شناسایی ظرفیت مطبوعات دینی و تلاش برای معرفی آنها، ساماندهی فعالیت مطبوعات دینی در راستای الگوهای حرفه ای، ترغیب فعالان رسانه‌ای برای مطالعه و تحقیق در خصوص مطبوعات دینی برگزار شد.

در این مراسم  آیت‌الله سیدمحمدسعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمدامیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان قم حضور داشتند .

کدخبر: 873