شنبه، 18 تیر 1401 - 13:40

عباس شیراوژن:لزوم استفاده از ماسک در شهر‌های قرمز و نارنجی

آیین باور -بازگشت «قرمز» و «نارنجی» به نقشه کرونایی کشور + اسامی شهرهای قرمز و نارنجی

در ستاد ملی کرونا بر استفاده از ماسک در همه فضا‌ها چه باز و چه سر پوشیده در شهر‌های قرمز و نارنجی تأکید شد.

بر خلاف هفته های اخیر که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در کشور، صفر بود در حال حاضر ۴ شهر در وضعیت قرمز و ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری ها، سرپایی‌ها و شهر‌های قرمز و نارنجی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا بر استفاده از ماسک در همه فضا‌ها چه باز و چه سر پوشیده در شهر‌های قرمز و نارنجی تأکید شد.

لزوم استفاده از ماسک در شهر‌های قرمز و نارنجیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، عباس شیراوژن با اشاره به نشست امروز ۱۸ تیر ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: همچنین استفاده از ماسک در شهر‌های آبی و زرد در نقاط سرپوشیده یا پرازدحام و پر تردد ضروری است.

 

ضرورت تزریق نوبت یادآور واکسن

وی ادامه داد: تزریق نوبت یادآور واکسن در کشور‌های مختلف باعث کاهش موارد ابتلای بیماری کرونا شده است و بر عکس کشور‌هایی که پوشش واکسن کاملی داشتند، ولی زمان زیادی از تزریق واکسن گذشته مجدداً موارد ابتلا در آن‌ها فراوان گزارش شده است، پس باید تزریق واکسن یادآور را جدی بگیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزارت بهداشت در این راستا باید تعداد و ساعات خدمت رسانی مراکز واکسیناسیون را برای ایجاد تسهیل در امر واکسیناسیون، افزایش دهد.

وی، افزایش مراقبت‌های مرزی را در همه مرز‌ها با توجه به ابتلای فراوان در کشور‌های همسایه از ترکیه تا امارات، دیگر مصوبه امروز ستاد ملی کرونا اعلام کرد.

 

کدخبر: 876