چهارشنبه، 29 تیر 1401 - 13:39

 خدمت رسانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آرام در کرج آغاز شد

بیمارستان 120 تختخوابی آرام،روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و در خدمت عموم قرار گرفت

آیین باور -رئیس کل نظام پزشکی کشور  ، استاندار البرز، رئیس علوم پزشکی البرز، نماینده مردم ساوجبلاغ و برخی روسای بیمارستانها و کادر درمان در این آیین حضور داشتند.

بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی آرام که احداث ان از سال ۹۷ آغاز شده بود با یکصد تخت و ۱۵ رشته تخصصصی ۷ اتاق عمل افتتاح شد.

 دکترغلامحسین علیشیری رییس بیمارستان گفت:بیمارستان با نگاه هوشمند سازی بیمارستان در چشم اندازی نزدیک با توجه به کمبو ۸۰۰۰تخت لیمارستانی در این استان که در جوار پایتخت قرار دارد آغاز به کار کرد.
وی افزود : این بیمارستان در تمامی رشته های تخصصی دارای خدمات می باشد و هم اکنون ۱۰۰تخت آن آماده بهره برداری است.
علیشیری اظهار داشت : با افتتاح این بیمارستان ۵۰۰سغل بصورت مستقیم و۱۰۰۰سغل بصورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

 استاندار البرز در این برنامه گفت: البرز برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه سرانه های بهداشتی و درمانی 2 هزار و 300 تخت بیمارستانی نیاز دارد از این رو در سفر رییس جمهور محترم به استان این امر مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با اشاره به ضعف جدی سرانه های بهداشتی و درمانی در استان نسبت به جمعیت، افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری در این حوزه به 2 هزار و 300 تخت بیمارستانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: از تلاش های شبانه روزی متولیان راه اندازی این بیمارستان نهایت قدردانی را دارم چراکه با روحیه ایثار و مردم دوستی وارد میدان شده اند و به طور قطع اگر در حوزه دیگری سرمایه گذاری می کردند، بهره اقتصادی بیشتری را از آن خود می کردند.

عبداللهی گفت: در کشور پزشکان حاذق فراوانی داریم ولی با کمبود جدی امکانات و تجهیزات مواجه هستیم از این رو نیاز است که بخش خصوصی برای ارتقا سرانه ها، این چنین قدرتمند وارد میدان شود.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان، افزود: به طور معمول در سفرهای استانی رییس جمهور محترم، پروژهای با پیشرفت بالای 60 درصد مطرح می شوند ولی در این سفر دکتر رییسی شخصا بیمارستان کمالشهر با 10 درصد پیشرفت را مورد بازدید قرار داده و تامین اعتبار آن را در مصوبات قرار دادند.

استاندار البرز اضافه کرد: دولت محترم سیزدهم با حضوری قدرتمند و مدیریت بیمارس کرونا از طریق واکسیناسیون و تامین امکانات و تجهیزات بیمارستانی، نشان داد که به سلامت مردم اهمیت فراوانی می دهد.

وی افزود: بر این اساس در استان البرز نیز با اهتمام ویژه ای جهت حل موانع پیشرفت پروژه های بیمارستانی اقدام کرده ایم و هر هفته جلساتی با این عنوان داریم.

عبداللهی گفت: اکنون چند پروژه بزرگ بیمارستانی شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی شهرستان فردیس نیز در شرف تکمیل هستند که با بهره برداری از آنها در آینده ای نزدیک حدود 50 درصد از نیاز استان به تخت بیمارستانی تامین می شود.

وی افزود: استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های استان به صورت شبانه روزی ضرورت دارد از این رو در استانداری و فرمانداری ها یک مسئول بعنوان استاندار شب در این رابطه به شکل سرزده به نظارت می پردازد.

بیمارستان ارام که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است در بلوار جمهوری کرج جنب پل شهدای روحانی قرار دارد.

کدخبر: 898

خبرنگار: فریبا کلاهی