پنجشنبه، 06 مرداد 1401 - 13:21

رویکرد مشارکتی تنها راهکار تامین آب است

مشارکت در اقدامات آبخیزداری تنها راه  حفاظت  از عرصه‌های طبیعی است.

آیین باور -مدیر کل منابع طبیعی استان البرز هشدار داد داد در شرف دوره خشکسالی هستیم و باید همه‌ی تلاشمان معطوف به حفظ آب و خاک باشد.

حامد فرضی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به الگوی بارشی کنونی کشور، رویکرد مشارکتی راه کار مهم و اصلی تامین آب  بخش‌های شرب، کشاورزی، صنعت، دامداری، همچنین حفظ و حراست  عرصه‌های طبیعی در قالب تامین آب گیاهان مرتعی و مراتع مشجر، است.

وی یادآور شد:  چنانچه توقع داشته باشیم آبخیزداری و حفاظت خاک، صرفا با تکیه بر منابع و اعتبارات دولتی انجام گیرد، یک عقب افتادگی و وقفه طولانی  ایجاد می‌شود که به زودی جبران نخواهد شد؛ بحث زمان و مدیریت همراه هم بوده و بدون مولفه زمان، خروجی مطلوبی حاصل نمی شود.نقش خیرین بالاتر از انجام اقداماتی محدود است و این مجمع می‌تواند در موضوعاتی که مرتبط با امنیت حیاتی و غذایی مردم است، نقش تسهیلگر و جریان ساز را داشته باشد.

فرضی افزود: مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای و مدیریت پایدار سرزمین یک ضرورت است که خیرین نقش بسیار موثر در این مسیر می‌تواند داشته باشند.

 

مدیرکل منابع طبیعی البرز توضیح داد: با سرمایه گذاری مجمع خیرین در طرح‌های اقتصادی علاوه بر انجام کارهای زیربنایی می توان انجام پروژه‌های زیربنایی را سرعت بخشید و قدم مثبتی در رفع چالش‌های پیش رو این اداره کل و مردم البرز برداشت.

 

کدخبر: 915

خبرنگار: فریبا کلاهی