پنجشنبه، 06 مرداد 1401 - 13:53

50 مسجد و امامزاده استان در برنامه های محرم مشارکت می کنند

۹۵ امامزاده واجب التعظیم در استان البرز وجود دارد .

آیین باور -مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشست خبری امروز با محوریت بصیریت عاشورایی و معرفی برنامه های ویژه سوگواری امام حسین ع گفت: ۹۵ امامزاده واجب التعظیم در استان البرز وجود دارد که  بیش از ۵۰ امامزاده و مسجد دارای موقوفات  محل برگزاری برنامه های  ایام محرم و صفر خواهند بود.

دشتکی در تحلیل آماری وقوف نیز گفت:  قریب ۷۰ درصد موقوفات در راستای تعظیم شعائر دینی به ویژه عاشورا و روضه خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) است و برنامه ها در این ایام بر اساس نیات واقفین اجرا می شود.

وی همچنین از اجرای برنامه های شاخص و ویژه ماه محرم و صفر با محوریت مبلغین در ۱۰۰ نقطه  استان البرز خبر داد و در ادامه در خصوص شکستن سنگ قبرهای امامزاده محمد (ع)، سرقت آهن آلات اطراف قبور و نظافت این مکان گفت: تلاش می کنیم با تعامل با شهرداری، بنیاد شهید و دیگر دستگاه های مربوطه و مردم منطقه، به ویژه صاحبان اموات، در راستای حل این موارد گام برداریم تا شرمنده امامزاده واجب التعظیم، مردم و شهدا نباشیم. ارزش ها و اصول هر جامعه بر اساس بصیرت دینی آن جامعه تعریف می شودکه رکن اساسی امور آن است و باید مورد توجه بسیار قرار گیرد.

حجت الاسلام دشتکی  همچنین در این نشست افزود: بصیرت عاشورایی سرحلقه همه درس ها و عبرت های طول تاریخ و تاریخ اسلام است. اعتقادات و اذهان مردم می تواند در مقابل جبهه باطل ایستادگی کند.

وی گفت:  بصیرت یکی از ضرورت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی در همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است و اوج این بصیرت در مکتب عاشوراست زیرا انسان های بصیری در آن واقعه نقش داشتند که از جمله آن ها می توان به وهب و مادرش اشاره کرد.

وی بصیرت را نگهبان ۲۴ ساعته جنگ نرم و سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمن دانست و بیان کرد: رویکرد این اداره کل در زمینه جهاد تبیین، بصیرت عاشورایی و دینی است، البته در کنار آن، طبیعتا قرآن محوری، مسجد محوری، مبلغ محوری و تشکل سازی اجتماعی نیز در برنامه ریزی های ایام محرم و صفر امسال مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

کدخبر: 916

خبرنگار: فریبا کلاهی