جمعه، 07 مرداد 1401 - 13:32

سیل البرز ناریان طالقان را انتخاب کرد

سیل پیش بینی شده البرز در مناطقی از استان حادثه خیز شد و شب گذشته روستای ناریان شهرستان طالقان زیر آب رفت .

آیین باور -گرفتار شدن تعدادی خودرو از جمله خساراتی بود که مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز از آن خبر داد و افزود: متاسفانه سیلاب وارد خانه های مردم شده  و چندین خودرو گرفتار و واژگون شدند.

 خلفی اضافه کرد:  پنج تیم عملیاتی جستجو و نجات در محل حضور دارند و ۵ تیم دیگر نیز برای جستجوی مفقودین احتمالی اضافه خواهد شد.

 

به گفته این مسئول  تیم های امدادی در روستای ناران مشغول جستجو و رها سازی خودروهای گرفتار هستند.  سیلاب خودروهای داخل معابر این روستا را نیز با خود برده است. هنوز از تلفات جانی گزارشی اعلام نشده است. خسارت ها در حال برآورد است و بر اساس گزارش ها خانه های دچار سیل بیمه هستند.

بارش های تندری تا اواخر وقت دوشنبه ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده بارش های تندری همراه بار رعدو و برق و احتمال بارش تگرگ در پیش رو داریم ، گفت: برهمین اساس هشدار سطح نارنجی در سطح استان صادر شده است.

آرش بهاروند احمدی افزود : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده  در استان است که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی این سامانه رگبار و رعدوبرق ، تگرگ ، وزش باد و گردوخاک ، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی در استان البرز شاهد خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: آب گرفتگی موقت معابر شهری ، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی ، کاهش میدان دید و لغزندگی سطح جاده ها از مخاطرات این شرایط جوی است.

کدخبر: 919