یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 14:57

پاسخگویی 93 درصدی استانداری البرز رتبه دار شد

پاسخگویی 93 درصدی و دستری آزاد به اطلاعات ستانداری البرز رادر ردیف استانهای برتر قرار داد.

آیین باور - فعال شدن سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از تیرماه ۱۳۹۶ آغاز شد  و شهروندان با ارسال درخواست یا دریافت اطلاعات از درگاه  foia.iran.gov.ir ‎و ایجاد حساب کاربری، عضوی از این مجموعه خواهند بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز گفت: طبق  قانون پس از ثبت ‏درخواست‌ها از سوی مردم، دستگاه‌ها موظف‌ هستند ظرف حداکثر ۱۰ روز پاسخ ‏درخواست‌ها را در حساب کاربری فرد سئوال کننده درج کنند.

جهانشاهلو گفت: بر اساس این قانون تمامی دستگاه های اجرایی موظف به ثبت نام در سامانه بوده و از طریق رمز عبور و کاربری که از سوی دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای آنان تعریف می شود، باید به پرسش های مطرح شده از سوی شهروندان پاسخ دهند.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فراهم کردن فرصت مناسبی برای تحقق بخشی از حقوق شهروندی است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت توانست بستری برای دسترسی مردم همه انواع اسناد و اطلاعات مکتوب و الکترونیک منهای اسرار دولتی طبقه بندی شده فراهم کند.

همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور  با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر جهرمی سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت و دکتر غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد

 

 

کدخبر: 933

خبرنگار: فریبا کلاهی