یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 15:07

شورای شهر کرج بر مناسب سازی معابر جهت معلولین تاکید کرد

مناسب سازی معابر کرج از استانداردهای تعیین شده عقب تر است

آیین باور -رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر کرج  تایید کرد  بخش عمده  شرایط ناشی از آن است که معابر  از قبل شکل گرفته و اصلاح و تغییر آنها کار ساده ای نیست. همه ساله در بودجه سالانه شهرداری دیده می‌شود ولی این مساله به شکل ویژه‌تری در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی  گفت: به دنبال همکاری گسترده با کسانی هستیم که مناسب سازی معابر شهری دغدغه اصلی آنها است و قطعا از تجربیات و تخصص آنها در این حوزه به بهترین شکل بهره خواهیم برد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای کرج نیز در همین راستا در نشست سرپرست شهرداری کرج با اعضای سفارت ژاپن و هیئت جایکا همراه با انجمن نعنا که جهت توسعه مناسب سازی معابر شهری استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: انسان محور بودن از ویژگی‌های بارز شهرهای ژاپن است، تمام اقشار به ویژه معلولین می توانند در خیابان‌ها و معابر شهری به راحتی بدون مشکل تردد داشته باشند.

ایزدیار افزود: علاوه بر این طی چند سال گذشته شاهد بهره برداری از پارک ویژه روشندلان در کرج بودیم که این امر ما را یک قدم به احقاق حقوق جامعه معلولان نزدیک کرده است.

وی اضافه کرد: شهرهای توسعه دنیا به سمت شناسایی محلاتی پیش می‌روند که معلولان بیشترین تراکم سکونت را در آنها دارند تا بتوانند با برنامه ریزی، خدمات مناسبی به آنها ارائه دهند.

 

کدخبر: 934

خبرنگار: فریبا کلاهی