چهارشنبه، 26 مرداد 1401 - 19:18

بهانه دیگری برای مرمت پل تاریخی کرج

2 سال دیگر زمان لازم است تا ببینیم این پل تاریخی اصلا تعمیر می شود یانه ؟

 قصه پرغصه پل تاریخی خاتون کرج هم فراموش می شد اگر چندتا علاقمند و پیگیر نداشت . دچار فرسایش روانی شدیم بس که وعده های سرخرمن شنیدیم از اداره کل میراث البرز اما تاریخ که به پای این گونه مدیران پیر شده است می داند باید مقاوم تر آنچیزی باشد که در دیگر کشورها اتفاق می افت.

حالا هم بهانه یا توجیه یا واقعیت "کمبود اعتبار، بازسازی پل خاتون را متوقف کرد" از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز شنیده شده است.

می گویند برای مرمت وبازسازی پل تاریخی کرج یا همان صفوی ۱میلیاردتومان اعتبار از محل منابع ملی دریافت کرده ایم اما با توجه به اتمام موجودی  کار مرمت این پل نیز نیمه کاره باقی ماند.

پل خاتون نیاز به بررسی دقیق فنی معماری دارد که از نظر رانش پایه‌های شمالی مورد بررسی قرار بگیرد.شنیدیه بودیم بهترین مرمت کار کشور آمده است و دیده است و قدمت پل تاریخی خاتون را نیز شفاها جا به جا کر ده اما خبری نیست که نیست .

 

به گفته محمدی: پیمانکار جدید طی چند روز آینده کار بازسازی پل خاتون را شروع می‌کند برای بازسازی این پل، تاریخ دقیقی نمی‌توان اعلام کرد، اما احتمال دارد حدود ۲ سال مرمت پل خاتون کرج زمان ببرد.حالا تا دوس ال دیگر اصلا خود ایشون در استان نخواهند بود که پاسخگو باشند مهم این است فعلا رسانه ها دست به سر شوند.

 

کدخبر: 944

نویسنده: فریبا کلاهی روزنامه نگار /کارشناس مدیریت جهانگردی