سه‌شنبه، 08 تیر 1400 - 09:40

ملاقات خانوادگی زندانیان البرز آنلاین شد

معاون آمار و فناوري اطلاعات دادگستري استان البرز، از افتتاح طرح ملاقات برخط زندانیان در استان البرز خبر داد.

مهدي شمسي در این باره توضیح داد: بر اساس طرح توسعه ارايه خدمات الكترونيك قضايي بر مبناي ميزان جمعيت کیفری مستقر در زندان‌های استان البرز، پس از طی شدن 4 روز از اولین جلسه آزمایشی ملاقات برخط زندانیان با خانواده‌هایشان، این طرح افتتاح و قابل بهره‌برداري عمومی شد.
شمسي در خصوص افتتاح طرح ملاقات برخط زندانیان متذکر شد: در این طرح با ایجاد ارتباط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سطح استان با زندان های استان البرز، امکان ارتباط برخط و غیرحضوری زندانیان با خانواده هایشان راه اندازي و قابل بهره‌برداري شده است.
وي افزود: در این طرح، مسئولین زندان های استان پس از در نظر گرفتن وقت ملاقات برای زندانی و اطلاع به خانواده، ایشان را به یکی از 8 دفتر منتخب خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان راهنمایی کرده و با هماهنگی مدیران دفاتر مذکور، در وقت مقرر با ایجاد ارتباط الکترونیک، امکان ملاقات برخط را فراهم می آورند. با استفاده از این طرح زندانیان می توانند در فواصل زمانی کوتاه‌تری با خانواده خود ملاقات کرده و همچنین خانواده ها نیز با کاهش رفت و آمد و صرف هزینه های بسیار کمتر می‌توانند با زندانی خود ملاقات کنند..
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان البرز در پایان از تلاش رئیس و کارشناسان سازمان زندان‌های استان البرز، کارشناسان این معاونت و نیز مدیران و کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در جهت فراهم کردن تجهیزات و الزامات فنی این طرح تقدیر کرد.

کدخبر: 96