دوشنبه، 31 مرداد 1401 - 13:41

تاکید رئیس کمیسیون معماری شورای کرج:

 احیای بافت تاریخی محله مصباح ضروری است

آیین باور: البته تمام باقی مانده های بافت محلات قدیمی  باید احیا شوند جای میراث استان هم که همواره خالی است!

آیین باور - رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج احیای بافت تاریخی محله مصباح را ضروری خواند  که البته ضمن تقدیر از این مسئله باید متذکر شد که کرج فقط مصباح نیست و محلات تاریخی بسیاری در نقشه کرج در حالنابودی هستند که ظرفیت حفظ و تخصیص کاربری های فرهنگی-گردشگری را دارند. همانطور که مهاجری عضو شورا درخواست بودجه برای املاک دارای معماری تاریخی مصباح و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضرورت دارد.میراث فرهنگی استان هم همچنان منفعل و تماشاگر.

 

‎ رئیس کمیسیون شهرسازی شورا در  بازدید از دفتر تسهیل گری محله مصباح کرج گفت: ‎محله مصباح از محلات قدیمی و ریشه دار شهر کرج است که  ۱۱ هزار نفر جمعیت و ۳۶ هکتار وسعت دارد.

‎مهاجری بیام کرد: در این بازدید مباحث مختلفی پیرامون بهسازی  این محله مورد  بحث قرار گرفت در این راستا بررسی طرح پیاده راه و اجرای سنگ فرش خیابان مصباح جهت حفظ بافت قدیمی و رونق هرچه بیشتر اقتصاد محلی و اجرای طرح و جانمایی مبلمان شهری برای استفاده شهروندان بررسی شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج از نشست های تخصصی مناسب سازی معابر شهری خبر داد و‌ یادآور شد: جلسه مناسب سازی معابر شهری با حضور نماینده سازمان بهزیستی،نظام مهندسی،معاونت شهرسازی،معاونت حمل ونقل و ترافیک،مشاور شورای شهر در امور مناسب سازی،معاونین مناطق و مدیران شهری در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

مهاجری خاطرنشان کرد: مباحث مختلفی پیرامون مناسب سازی معابر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

کدخبر: 970

خبرنگار: فریبا کلاهی