سه‌شنبه، 01 شهریور 1401 - 22:29

تنها سافاری کشور در کرج در حال توسعه:

پارک محیط بان برای نگهداری حیوانات گوشتخوار آماده می‌شود

پارک محیط بان با ساخت مکان‌ ویژه آماده میزبانی و نگهداری حیوانات گوشتخوار می شود.

آیین باور - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه پارک محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند، گفت: این پارک به صورت اکوپارک خاص حیات وحش در زمین‌های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

این مسئول گفت: پارک محیط‌بان دارای برج‌های دیده بانی و همچنین دوربین‌های دوربرد برای رصد و مراقبت حیوانات است و با مساحتی حدود ۱۷.۵ هکتار، مجهز به ۲ سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه بوده و تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیات وحش در این پارک پیش بینی شده است.

وی افزود: برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حدود ۷۵ راس از حیوانات علف خوار برای رها سازی در آن خریداری شده بود که در حال حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.

پوررستمی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام ها از لحاظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند، گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گور خرایرانی، شتر مرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری کرج در جهت معرفی اماکن تفریحی شهر کرج از بازدید گروهی مدارس، شرکت ها، ارگان‌ها و گروه‌های هنری و ورزشی جهت حضور در این مجموعه تفریحی گردشگری استقبال می‌کند و علاقه مندان جهت هماهنگی می‌توانند به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مراجعه کنند.

 

کدخبر: 975

خبرنگار: فریبا کلاهی