چهارشنبه، 02 شهریور 1401 - 19:34

هفته دولت در البرز با ساوجبلاغ آغاز شد

نخستین روز از هفته دولت بنا بر سنت دیرینه با سفرهای درون استانی استاندار به شهرستانها آغاز شد و اولین مقصد اینبار ساوجبلاغ بود.

آیین باور-نخست با حضور در گلزار شهدای ینگه امام و تقدیم شاخه های گل و سپس طبق برنامه افتتاح پروژه های تعریف شده فرمانداری هشتگرد در دستور کار قرار گرفت . کلنگ زنی در هشتگرد جدید به منظور ساخت مجتمع تجاری ورزشی و یک بازدید کوتاه از یک کارخانه قطعه سازی، دیدار با چهار خانواده شاهد در کوهسار ولیان و در پایان نشست با نخبگان و صنعتگران در سالن کنفرانس فرمانداری هشتگرد تور امروز را تشکیل می داد.

اگرچه دکتر البرزی فرماندار هشتگرد در این جلسه اعلام کرد 162 پروژه در دستور داشته اند و تنها 49 پروژه مهم برای هفته دولت در نظر گرفته شده، آنچه در سفر امروز انجام شد بیش از آنچه شرحش داده شد نبود.

استاندار با شنیدن گلایه ، نقد و پیشنهاد حاضرین در نشست حضوری ضمن تاکید براین نکته که حل معضلات برعهده شماست از تعدادی صنعتگران خواست تا در نشست های تخصصی حل مسائل صنعت در محل استانداری شرکت کنند.

 

عبداللهی گفت: بر این اساس در شهرستان ساوجبلاغ 49 پروژه  با 830 میلیارد تومان اعتبار  و اشتغال برای 498 نفر افتتاح می شود.

وی افزود: باید جهادی و ویژه کار کنیم تا تحول مد نظر مقام معظم رهبری و دولت مردمی ایران قوی را رقم بزنیم. شاهد تلاش های رییس جمهور محترم در عرصه های مختلف هستیم که تحول آفرین بوده اند و در اقصی نقاط کشور حضور فعال دارند تا امید را در دل مردم زنده کنند.

وی افزود: مصمم هستیم کمبودها و عقب ماندگی های استان را جبران کنیم و برای این منظور به یک زمان منطقی نیاز داریم.

عبداللهی با اشاره به کمبود سرانه تخت بیمارستانی در استان، گفت: مجموعا ۲۳۰۰ تخت بیمارستانی با توجه به جمعیت کم داریم ولی از سوی دیگر بیمارستان های متعددی در حال ساخت است که با گره گشایی از پروژه های بیمارستانی بدنبال تسریع در بهره برداری از آنها هستیم.

وی افزود: ساخت یک بیمارستان ۵۰۰ تختی جنرال در استان طبق مصوبه سفر رییس جمهور محترم به استان در دستور کار داریم.

استاندار البرز گفت: در سرانه های آموزشی فقیرترین استان کشور هستیم که در سفر رییس جمهور ساخت ۱۰۰ مدرسه طی تعامل دولت و خیرین مصوب شد و برای این هدف زمین های مناسب جانمایی شده و با مشارکت خیرین ساخته خواهند شد.

وی افزود: رینگ شبکه آبرسانی استان از جمله برنامه های مهم محسوب می شود تا با تحقق این امر بتوانیم سهم بیشتری از سدهای مستقر در استان داشته باشیم.

استاندار البرز گفت: قرارگاه اجتماعی استان نیز راه اندازی شده و به صورت منظم جلسات آن با مصوبات عملیاتی و اجرایی برگزار می شود.

وی با اشاره به پیگیری های جدی در راستای بهره برداری از قطار شهری کرج، افزود: جلسات متعددی در این راستا برگزار شده تا موانع برطرف شود و دستاوردهای خوبی رقم خورد.

عبداللهی گفت: چند ایستگاه قطار شهری کرج آماده بهره برداری است ولی درصدد هستیم که اتصال این ایستگاه ها را به مترو تهران داشته باشیم.

وی افزود: برای تکمیل هر یک کیلومتر از قطار شهری با تمامی امکانات به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است بنابراین کار سنگینی را داریم.

استاندار البرز با اشاره به موضوع انتقال زندان های قزلحصار و رجایی شهر از استان، گفت: موافقت دولت محترم را برای این منظور کسب کرده ایم ولی برای تحقق این امر باید زندان در مکان دیگری ساخته شود.

وی افزود: از این رو جانمایی برای ساخت زندان ها صورت گرفته و مجوز فروش عرصه و اعیان زندان های کنونی اخذ شده است.

عبداللهی گفت: این امر را به جد دنبال می کنیم تا به سرانجام مطلوب و خواست مردم دست یابیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه کسب رضایتمندی مردم مهمترین ماموریت ما بعنوان کارگزاران نظام است، گفت: ارتباط گسترده ای با بطن جامعه برقرار کرده ایم و امید است سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهیم و افزایش مشارکت های مردمی در حوزه های مختلف را داشته باشیم.

کدخبر: 976

خبرنگار: فریبا کلاهی

نویسنده: فریبا کلاهی روزنامه نگار /کارشناس مدیریت جهانگردی