سه‌شنبه، 08 شهریور 1401 - 16:36

مروری بر برونداد سفرهای استاندار البرز

در هفته ای که گذشت مطابق سنت هرساله استاندار البرز هر روز به یکی از شهرستانهای استان سفر و پروژه هایی را افتتاح کرد.

از روز دوم شهریور و دومین روز از هفته دولت تا امروز استاندار البرز به ساوجبلاغ،فردیس، نظرآباد، چهارباغ، طالقان، اشتهارد و محمد شهر سفر کرده وپروژه هایی را که برای بهره برداری مناسبتی یا کلنگ زنی در این هفته برنامه ریزی شده بود، رسمیت بخشید.

همزمان با هفته دولت امسال ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳۰۰ میلیارد تومان در استان البرز به بهره برداری می رسد.

روز دوم شهریور ساوجبلاغ:

49 طرح همزمان با اولین روز از هفته دولت در شهرستان ساوجبلاغ مورد بهره برداری قرار گرفت. ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار و زمینه سازی اشتغال ۴۹۸ نفر از ویژگی آن است.

روز سوم شهریور فردیس :

استاندار در فردیس گفت:  این شهر بلحاظ تراکم و ضعف در زیرساخت ها از شرایط خاصی برخوردار است بنابراین مورد توجه ویژه قرار می گیرد. وارد عمل شده ایم و طی برنامه ریزی ها و جلسات متعدد درصدد جبران کمبودها هستیم.

۲۳ پروژه در شهرستان فردیس مورد بهره برداری قرار گرفت که از این تعداد ۱۵ پروژه مربوط به بخش دولتی و ۸ پروژه در بخش خصوصی بودند.برای این پروژه ها ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده که بواسطه این امر ۲۸۰ شغل ایجاد شده است.

او گفت: گره پروژه بیمارستان دولتی فردیس اکنون باز شده و تا پایان سال بهره برداری از آن محقق می شود، همچنین بیمارستان خصوصی به آفرین نیز به مجموعه درمانی این شهرستان اضافه می شود که مجموعا ۶۰۰ تخت بیمارستانی خواهد بود. توسعه اماکن و امکانات و تجهیزات ورزشی در استان و بویژه شهرستان فردیس را با جدیت دنبال می کنیم و در این راه باید شورای اسلامی و شهرداری نیز همراهی لازم را داشته باشند.

وی افزود: موضوع انتزاع کامل شهرستان فردیس از کرج نیز طی جلسات تخصصی در حال پیگیری است و بزودی نتایج آن اجرایی می شود.

روز پنجم شهریور نظرآباد/چهارباغ

در هفته دولت امسال ۳۷ پروژه در شهرستان نظرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت. افتتاح یک واحد بزرگ کشت گلخانه‌ای از آن جمله بود واستاندار گفت: درصدد هستیم با ایجاد تسهیلات لازم و  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در خصوص مزایای آن زمینه ورود به این فعالیت را تسهیل کنیم

برای این پروژه ها ۵۳۱ میلیارد تومان اعتبار صرف شده که بواسطه این امر ۶۰۰ شغل ایجاد شده است.

در همین روز ۳۰ پروژه در شهرستان چهارباغ بهره برداری شد. از این تعداد ۲۴ پروژه دولتی و ۶ پروژه خصوصی است.این پروژه ها با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال برای ۶۰۰ نفر، افتتاح شدند.

استاندار ضمن افتتاح یک مدرسه گفت: امسال بمناسبت هفته دولت حدود ۲۰ مدرسه در سراسر استان مورد بهره برداری قرار می گیرد. با توجه به مصوبه سفر رییس جمهور محترم مبنی بر ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان، تاکنون حدود ۶۰ مدرسه جانمایی شده اند و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود. همچنین تا پایان سال ۵۶ مدرسه تکمیل شده و به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه می شوند.

روز 6 شهریور فرودگاه پیام و طالقان

۶ واحد دانش بنیان با بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار با اشتغال برای ۲۰۰ نفر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بهره برداری قرار گرفت. استاندار البرزدر فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: توسعه منطقه ویژه پیام با محوریت واحد‌های دانش بنیان نیز در دستور کار قرار دارد که ۵۰ قطعه زمین نیز برای این منظور پیش بینی شده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام قابلیت های فراوانی دارد و باید بیش از پیش در راستای توسعه و ارتقا این مجموعه اهتمام داشته باشیم و تمامی ظرفیت ها را مورد بهره برداری قرار دهیم. راه اندازی تصفیه خانه و تحقق بازچرخانی آب در پیام ضرورت دارد. شهرداری های استان برای ساماندهی حلقه دره و راه اندازی زباله سوز، باید ورود کنند، البته محدودیت های اعتباری وجود دارد ولی می توان با تعامل و همفکری به نتایج مورد نظر رسید.

استاندار البرز گفت: در ایام گرامیداشت هفته دولت در استان البرز ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۸۰۰ شغل، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

طالقان

امروز مشعل گاز در ۲۶ روستای صعب العبور طالقان روشن شد و مردم از این موهبت برخوردار خواهند شد. در این شهرستان ۲۸ پروژه با اعتباری حدود ۱۰۸ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.همچنین عملیات اجرایی ایجاد تصفیه خانه در چند روستای شهرستان طالقان آغاز شد.

استاندار البرز دراین مراسم گفت: امسال با جذب اعتباری ویژه به مبلغ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان، پروژه گازرسانی به ۱۳۰ روستای استان در مناطق صعب العبور، آغاز شده و حداکثر تا نیمه اول سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد. بر این اساس تمامی روستاهای استان دارای امکان گاز می شوند.طی ۴۰ سال نیمی از روستاهای استان از امکان گاز برخوردار شدند ولی طی یک سال باقی روستاها گازرسانی می شوند.

روز 8 شهریور اشتهارد

۳۹ پروژه با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال برای هزار نفر در شهرستان اشتهارد همزمان با هفتمین روز از هفته گرامیداشت دولت به بهره برداری رسید.

استانددار البرز در این سفر گفت: بزرگترین شهرک صنعتی کشور در اشتهارد مستقر است و دارای ظرفیت های فراوانی می باشد که باید حداکثر بهره برداری از آن صورت گیرد.در خصوص تامین مسکن بویژه برای اقشار کم درآمد و کارگران، جلسات متعددی برگزار کردیم و بزودی اجرایی می شود. برای حل مشکل آب این شهرستان درصدد انتقال آب از سد طالقان هستیم و انتقال پساب از ماهدشت نیز در برنامه داریم.

وی افزود: در خصوص ایمن سازی و بهسازی جاده ماهدشت اشتهارد نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. امروز عملیات اجرایی چند پروژه نیز در حوزه های بوم‌گردی و ساخت مدرسه آغاز شد که جای خرسندی دارد.

طرح یادمانی مجموعه بوم گردی و ساخت مدرسه ۹ کلاسه در روستای کویری جارو،فتتاح واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کوثرو افتتاح سوله چند منظوره امدادی در شهرستان اشتهارد از برنامه های امروز بود

 

 

کدخبر: 982

خبرنگار: فریبا کلاهی

نویسنده: فریبا کلاهی روزنامه نگار /کارشناس مدیریت جهانگردی