سه‌شنبه، 08 شهریور 1401 - 17:10

خواب 39 ساله یک قانون به پایان رسید

امیدواریم خواب آلودگی 39 ساله در زمان کوتاهی رفع و اجرای آن با بیداری کافی مواجه شود.

آیین باور -قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد

تامین منابع مالی است که جهت اداره شهرها اگر از ظرفیت قانونی آگاه نباشیم و نتوانیم به درستی استفاده کنیم اداره شهرها با مخاطره جدی روبرو خواهیم شد.

 نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج در نخستین اجلاس کمیسیون های برنامه و بودجه شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز که با حضور مدیران مالی و روسای کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: لایحه «درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» در جلسه اول تیرماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و نهم مرداد ماه از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ و یازدهم مرداد ماه جهت اجرا به وزیر کشور ابلاغ شد.

ایجاد بستر مناسب در زمینه مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اصلاح مبنای محاسبه نرخ عوارض نوسازی و تقویت ضمانت وصول این عوارض در چارچوب تشویق و جریمه مودی، در نظر گرفتن سهم متناسبی از تعرفه صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی به میزان ۱۰ درصد و دو درصد سهم مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و یک درصد انتقال حق واگذاری به شهرداری از اهم این مصوبه است.

 

دبیر کمیسیون های برنامه و بودجه شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز خاطرنشان کرد: در اين لايحه، منابع مالي جديد برای جايگزين شدن با مخرب‌ترين درآمد فعلی شهرداريی ها، پيش‌بيني شده و در عين حال از تجربه مالی مشترك شهرداري‌های ساير كشورها برای تقويت يك منبع مالی پايدار نيز استفاده شده است.

ایزدیار یادآور شد: بر اساس موصوبات قانون درآمد ‌پایدار برای اولين‌بار در نظام بودجه‌ريزی شهری، شهرداران شهرهای بزرگ مكلف می ‌شوند بابت كسب درآمد از محل انواع عوارض ساخت‌وساز، سقف مصوب دولت را رعايت كنند.

سخنگو و نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در اجلاس کمیسیون های برنامه و بودجه لایحه «درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» توسط روسای کمیسیون ها بحث و تبادل نظر شد و راهکارها و بستر های ایجاد درآمدهای پایدار بررسی و مسایل فنی و کارشناسی شد.

 

کدخبر: 984

خبرنگار: فریبا کلاهی