پنجشنبه، 10 شهریور 1401 - 14:56

مشکلات 6 محله کم برخوردار کمالشهر بررسی می شود

اجرای طرح کاهش گام به گام آسیب های اجتماعی در کمالشهر بررسی شد .

آیین باور - در قالب قرار گاه اجتماعی رسیدگی به مشکلات  6 محله کم برخوردار شهر کمالشهر در دستور کار استانداری البرز قرار گرفت.

استاندار البرز در جلسه قرارگاه اجتماعی استان با موضوع بررسی و رسیدگی به مشکلات محله امیر المومنین در کمالشهر اظهار گفت: 66محله کم برخوردار در استان البرز شناسایی شده است و به منظور توانمندسازی این محلات همه دستگاه های ذیربط باید همکاری کنند.

استاندار گفت: در گزارشها مسائل مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت مهمترین محورهای محله کم برخوردار امیر المومنین اشاره شده است  که  با هماهنگی های به عمل آمده با برنامه ریزی مدون نسبت به رفع آنها در این محله اقدام می شود.

مجتبی عبداللهی  با اشاره به اینکه از ظرفیت ورزشکاران وخیرین و نهاد های مردم نهاد در استان در اجرای توانمندسازی محلات کم برخوردار استفاده می شود، افزود:  توانمند سازی محلات کم برخوردار مستلزم هم افزایی و هماهنگی سازمان های ذیربط است.

استاندار البرز با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از اساسی‌ترین مسائل کشور است و باید در محلات کم برخوردار به این مهم توجه ویژه‌ای شود، افزود: در این محلات بحث بهداشت و درمان، خانه سلامت هماهنگ شود.

وی تاکید کرد: در شناسایی مشکلات، دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند با ذینفعان محلی و مشارکت شهروندان باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت انجام دهند.

عبداللهی همچنین دستورات لازم را جهت بررسی مطالبات مردم محله شهرک المومنین به منظور رفع کمبود‌ها و نارسایی‌های موجود در این محله صادر کرد وبا تاکید برجمع آوری معتادان متجاهراین محله ابراز داشت: اداره‌کل و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با تمام ظرفیت خود ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در این مناطق را به کار گیرد تا با اشتغال‌آفرینی و رونق کسب‌وکار، به کاهش آسیب‌های ناشی از فقر و بیکاری در این منطقه کمک نماییم.

وی در این راستا دستور داد بر اساس نیازسنجی در این مناطق، با راه‌اندازی خانه‌های مهارت و اجرای دوره‌های مهارتی نوین، شرایط ایجاد و رونق کسب‌ و کار و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق را فراهم کنند.

گفتنی است در این نشست  ایجاد اشتغال، کاهش فقر، توانمند سازی و ایجاد دسترسی آسان جهت اجرای مشاغل کوچک و خانگی، جمع آوری معتادین متجاهر، نبود فرهنگسرا و کتابخانه، سالن ورزشی و... از مهمترین محور‌های مشکلات  محله شهرک امیر المومنین عنوان و بررسی شد.

کدخبر: 986

خبرنگار: فریبا کلاهی