پنجشنبه، 10 شهریور 1401 - 15:10

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت به مرحله شهرستانی رسید

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، "مرحله شهرستانی " در استان البرز برگزار شد.

آیین باور - مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز با اشاره به اینکه ۴۳۷ شرکت  کننده زیر ۲۱ سال از ۳ شهرستان کرج، نظرآباد وهشتگرد  در۳۷ رشته آموزشی، در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند.

این مسابقات با استانداردهای و سیستم طراحی سوال، فرم‌ های ارزشیابی برگزار شده  و نحوه داوری این مسابقات کاملا منطبق بر دستورالعمل های دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت بود.

غفاری گفت: نخبگان مهارتی آینده سازان این مرز و بوم هستند که می‌ توانند با ذهنی خلاق و استفاده از مهارت، دانش و همچنین تلاش و سخت کوشی، زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم کنند.

وی بیان کرد: رقابت کنندگان این مرحله در صورت کسب حداقل امتیاز تعیین شده به مرحله استانی راه پیدا می کنند که به صورت متمرکز در مهرماه سالجاری با هدف انتخاب نفرات برتر استانی برگزار می شود.

غفاری مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز حداکثر سن شرکت‌کنندگان در این مسابقات را  ۲۱ سال ذکر کرد و گفت: رشته‌های فناوری آب، سرویس و نگهداری هواپیما، پردازش ابری، امنیت سایبری، مکاترونیک و ساخت وتولید تیمی از حداکثر سنی در این مسابقات معاف هستند.

وی اظهار داشت: مرحله کشوری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت آذر و دی ماه و اختتامیه این مسابقات نیز بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

گفتنی است: در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت؛ مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان البرز موفق به کسب دو مدال طلا در رشته های شبکه ونرم افزار ویک مدال برنز در رشته طراحی وب و پنج مدال افتخار شدند.

 کوچکترین شرکت کننده بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان البرز، ۱۱سال سن دارد.

کدخبر: 987

خبرنگار: فریبا کلاهی