جمعه، 11 شهریور 1401 - 14:46

بهره برداری پد بالگرد مرکز اورژانس البرز شهریور میسر می شود

عملیات اجرایی پد بالگرد اورژانس اردیبهشت سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در ۲۷ ماه گذشته  ۷۰ درصد پیشرفت داشته  است.

آیین باور از یک سو استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت در موضوع خدمات رسانی سوانح از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگرترافیک چهار برابر ظرفیت عبوری  آزاد راه تهران - قزوین مانع بزرگی در این مسیر است.

مشاور استاندار و‌ مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: این حجم ترافیک امداد رسانی جاده ای توسط نهادهای خدمات رسان از جمله؛ اورژانس و هلال احمر را با تاخیر مواجه کرده و در نهایت عدم امکان امداد رسانی به موقع سبب افزایش تلفات فوت ناشی از حوادث رانندگی خواهد شد.

فانی در خصوص پد بالگرد مرکز اورژانس یادآور شد: در جلسات هفتگی منظم تلاش می شود روند اجرای پروژه تسریع گردد به نحوی که تا اواخر شهریور ماه به پیشرفتی بالغ بر ۹۷ درصد  رسیده و عملا قابلیت بهره برداری از پد در شهریور ۱۴۰۱ فراهم گردد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امداد رسانی به موقع و کاهش آمار فوتی ها در سوانح رانندگی از برنامه های استاندار البرز می باشد لذا در جلسات متعدد شورای ترافیک استان و کمیسیون ایمنی و سوانح جاده ای بر این امر مهم تاکید و به کلیه مدیران استانی و نهادهای متولی در جهت مدیریت یکپارچه تکلیف کردند و گزارش اقدامات نهادهای متولی را بطور ماهانه و منظم رصد می کنند.

.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ساخت پد بالگرد ری زمین نیز در مرحله امکان سنجی و موقعیت سنجی می باشد، افزود: با توجه به حجم عبوری و ترافیک بالای جاده کرج - چالوس و یک طرفه شدن جاده در روزهای پایانی و ایام تعطیلات جوابگوی نیاز حادثه دیدگان شده و عملا بیشترین کارائی را بدنبال داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: امید می رود با توجه به تاکیدات استاندار محترم و حمایت های وی بتوان در کمتر از یکسال آینده بتوان شاهد شروع بکار عملیات ساخت، تکمیل و بهره برداری از آن باشیم.

وی افزود: در این راستا گفتنی است فانی ضمن بازدید میدانی از آخرین مرحله بتن ریزی دیوار ضلع شمالی، در جلسه کارگاهی نیز شرکت کرده و در خصوص موضوعات و مسائل مرتبط با پروژه ارائه طریق کرد و گفت: کلیه موضوعات و مسائل مرتبط با پروژه که می تواند در پیشرفت فیزیکی پروژه خللی ایجاد کند، شناسایی شده و ظرف هفته آتی در جلسات مشترک تعیین تکلیف گردد.

کدخبر: 992

خبرنگار: فریبا کلاهی