یکشنبه، 09 آبان 1400 - 12:26

۷۷۶ مدرسه البرزی مجوز بازگشایی گرفتند

معاون آموزش و پرورش البرز گفت: ۷۷۶ مدرسه در این استان مجوز لازم برای بازگشایی مدارس را دریافت کرده اند.

معاون آموزش و پرورش البرز گفت: ۷۷۶ مدرسه در این استان مجوز لازم برای بازگشایی مدارس را دریافت کرده اند.

شیوع کرونا در شرایطی در آستانه ۲ سالگی است که شنیدن «بوی مدرسه»، در سایه واکسیناسیون گسترده، برای دانش آموزان به آرزویی در حال تحقق تبدیل شده و هم آنان و هم خانواده ها امیدوار به گشایش مدارس و دایر شدن کلاس های درس در زیر چتر واکسن ضدکرونا هستند.  

شیوع کرونا برای آموزش و پرورش شرایط سخت و متفاوتی ایجاد کرد، تعطیلی مدارس و آموزش مجازی از آسیب‌های این پاندمی بود تا آن جا که هنوز نگرانی‌ها بابت دور بودن دانش‌آموزان از کلاس‌های حضوری وجود دارد و در این شرایط بازگشایی مدارس از آبان‌ماه، وابسته به ایمن‌سازی و واکسینه کردن دانش آموزان است.

معاون آموزش و پرورش البرز گفت: براساس آنچه که تا کنون ابلاغ شده تا پایان آبان ماه باید تمامی مدارس فرایند آموزش را در کلاس درس شروع کنند.

کرمی، با اشاره به این که در این استان ۲۳۰۰ کد مدرسه دارد و از این تعداد ۷۷۶ مدرسه مجوز لازم برای بازگشایی مدارس را دریافت کرده اند، افزود: دانش آموزان را تقسیم بندی کرده ایم که در طول روز بالای ۳۰۰ دانش آموز نداشته باشیم و هرکلاس هم بالای ۱۵ نفر دانش آموز نداشته باشد.

کرمی گفت: مدارس روستایی این استان که دارای ۱۵ نفر جمعیت هستند از ابتدای مهرماه به صورت حضوری بازگشایی شده اند.

او افزود: مدارس جاده چالوس و شهرستان طالقان هم شرایط بازگشایی داشتند و بازگشایی انجام شده است. تاکنون در استان بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان واکسن دریافت کرده اند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرز نیز در ادامه افزود: بیش از ۴۰ مرکز آماده حضور دانش آموزان بدون نوبت هستند.

طارمی، گفت: در صورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری، انجام تست پی سی آر به صورت ۲ بار در هفته برای دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند، الزامی است.

برای این که همه دانش آموزان بار دیگر در کلاس درس حضور پیداکنند ضرورت دارد تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کدخبر: 375