دوشنبه، 15 آذر 1400 - 12:16

اینجا کرج:

شهردار شهر عجایب زیر سوال رفت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا : در صورت ارائه پاسخ قانونی و قانع کننده از سوی شهردار بدون حب و بغض با ایشان برخورد خواهم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ضمن طرح صریح سوالات و ابهامات خود از شهردار این کلانشهر گفت: در صورت ارائه پاسخ قانونی و قانع کننده از سوی شهردار بدون حب و بغض با ایشان برخورد خواهم کرد.

 

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در جریان برگزاری جلسه علنی شورای شهر کرج در عصر روز یکشنبه، اظهار کرد: بنده معتقدم ضوابط و قوانین در انتصابات شهردار رعایت نشده و پیش از این هم بر مبنای ماده 83 تذکرات لازم را طرح کرده و پاسخ مناسب را دریافت نکرده ام.

 

سعیدی اضافه کرد: امروز باز هم از شهردار می پرسم: بر چه اساس یا ضابطه‌ای معاونین، مدیران و روسای سازمان‌های شهرداری را انتخاب کرده و حکم زده اید؟ این در حالی است که حتی برخی از این احکام بدون وجود استعلام حراستی صادر شده است؟

 

وی بیان کرد: در نبود این مبنا، بسیاری به ما به عنوان اعضای شورای شهر اتهام پست فروشی می زنند که ریشه این تهمت عدم رعایت قوانین و عدم ارائه توضیح کافی شهردار درباره انتصاب هاست.

 

عضو شورای شهر کرج، همچنین استفاده نکردن شهردار از 480 میلیارد تومان سرمایه شهرداری که از محل فروش اوراق مشارکت نزد بانک شهر وجود دارد را مورد سوال قرار داد و بیان کرد: چرا از این مبلغ که دارای سود و بازپرداخت بسیار سنگینی است هیچ گونه استفاده نشده است؟

 

سعیدی تاکید کرد: عدم استفاده از این مبلغ در شرایطی رخ داده که نماینده دولت در استان و سازمان بازرسی به این نتیجه رسیده اند که در این مورد ترک فعل صورت گرفته و موضوع در حال پیگیری است.

 

عضو معمم شورای شهر کرج، تضییع بیت المال را از دیگر مواردی عنوان کرد که به واسطه انجام کار یا عدم انجام آن در شهرداری شاهد بوده ایم و نمونه آن را در اختیار قرار دادن خودروی پیمانکار به رئیس شورای شهر از سوی شهردار عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: وجود برخی فاکتورهای غیرمنطقی که در فضای مجازی به اشکال مختلف منتشر و دست به دست می شود را چه کسی باید پاسخ بدهد؟

 

سعیدی، از شهردار کرج در خصوص عدم وصول مطالبات از ابربدهکاران نیز سوال کرد و ادامه داد: تنها یک فقره از این بدهی ها شامل 320 میلیارد تومان است که هرگز پیگیری نشده است.

 

ساماندهی نیروها به کجا رسید؟

 

این مسئول، ضرورت ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را از مواردی عنوان کرد که طی ماه های اخیر به مراتب از سوی اعضای شورا مورد سوال و تذکر قرار گرفته اما اقدامی در خصوص آن انجام نگرفته است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بیان کرد: برای گروه مشاورانی که در راهروهای شهرداری می چرخند و حقوق های نجومی می گیرند چه فکری کرده اید؟

 

وی، به برنامه های ارائه شده از سوی مصطفی سعیدی در زمان انتخاب شهردار اشاره و خاطرنشان کرد: آن هنگام صحبت از کسب درآمدهای پایدار بود اما امروز شهرداری در دلهره پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به سر می برد.

 

جای خالی اخلاق مداری در رفتار شهردار

 

سعیدی، با اذعان بر اینکه با انتخاب این تیم و این شورا، مردم پیش از توجه به مسائل اقتصادی و خدماتی، به دنبال تحقق دغدغه های اعتقادی و اخلاقی هستند، تصریح کرد: جنابعالی بر چه کیش و آیینی هستید که با زیردست خود بدرفتاری می کنید و معاون تان را از جلسه بیرون می اندازید؟!

 

عضو شورای شهر تاکید کرد:  مردم از شما و شورای انقلابی، انتظار رفتار و اخلاق انسانی و اسلامی دارند.

 

این مسئول در پایان با اشاره به مهلت 10 روزه شهردار برای ارائه پاسخ قانونی به طرح سوال 12 عضو شورای شهر، بیان کرد: خدا را شاهد می گیرم در صورت ارائه پاسخ قانونی و قانع کننده شهردار بدون هیچ گونه حب و بغضی نسبت به ایشان برخورد کنیم و در غیر این صورت اقدامات قانونی را به انجام خواهیم رساند.

کدخبر: 458