دوشنبه، 09 خرداد 1401 - 10:50

ایجاد نمایشگاه های دائمی و موقت تولیدات عشایر گامی در تقویت گردشگری است

این استان برای عرضه مستقیم دام باید بارانداز و مکانی مجهز داشته باشد که شهرداری و سایر دستگاه های مربوطه باید برای این منظور برنامه ریزی و مکان یابی کنند.

مجتبی عبداللهی در شورای عشایر استان که با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان امور عشایر کشور و نمایندگان عشایر استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: طبق منویات و سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) عشایر، ذخایر انقلاب و مملکتند.

وی ادامه داد: البرز، عشایر فعال و تأثیرگذاری داری بنابراین باید بسترها و زیرساخت های مورد نیاز آنها فراهم شود.

عبداللهی گفت: این استان برای عرضه مستقیم دام باید بارانداز و مکانی مجهز داشته باشد که شهرداری و سایر دستگاه های مربوطه باید برای این منظور برنامه ریزی و مکان یابی کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی عشایر، محلی برای عرضه تولیداتشان در شهرها است تا بتوانند به صورت مستقیم محصولات خود را برای مردم در معرض فروش بگذارند.

استاندار البرز گفت: عشایر البرز می توانند بسترهای لازم را جهت توسعه گردشگری، بوم‌گردی و صنایع دستی فراهم کنند از این رو باید حمایت های کافی از مسئولان مربوطه را داشته باشند.

وی افزود: دولت محترم سیزدهم نیز با تدابیری که در جهت عادلانه سازی یارانه اندیشیده است در خصوص حمایت از دامداران هم تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته که درصدد هستیم این تسهیلات را با رایزنی های ملی افزایش دهیم.

رییس سازمان امور عشایر کشور نیز در این جلسه در خصوص بسته های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی برای دامداران گفت و از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا در حوزه های خود مطالبات عشایر را پاسخگو باشند.

پاپی زاده بر فعالیت عشایر در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: این امر علاوه بر اینکه گردشگران را جذب استان می کند، برای عشایر بواسطه فروش تولیدات، صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

کدخبر: 804