جمعه، 07 مرداد 1401 - 13:54

نیمی از تأسیسات گردشگری محور کرج_کندوان فاقد مجوز هستند

حفظ کیفیت ، محور کندوان نظارت و ساماندهی مداوم می طلبد.

آیین باور- محور کندوان _کرج یکی از مسیرهای گردشگری حساس و جذاب جاده کرج به چالوس است که به منظور حفظ کیفیت ، نظارت و ساماندهی مداوم را می طلبد. حدود 150 تاسیسات گردشگری شامل واحدهای اقامتی و پذیرایی در محور کندوان مستقر است و شامل خانه‌مسافر،مهمانپذیر و هتل و واحدهای پذیرایی شامل رستوران، سفره‌خانه سنتی، فروش سوغات و لبنیات و شیرینی‌های محلی  می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: تقریبا نیمی از این واحد‌ها مجوز دریافت کرده‌اند و باقی بدون پروانه فعالیت می‌کنند. برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های زیربط در حال انجام است تا مجوزهای لازم برای باقی این واحد‌ها نیز صادر شود.

علی محمدی در این راستا از انجام هماهنگی‌ها برای ساماندهی تأسیسات گردشگری محور کرج-کندوان خبرداد.

وی گفت: محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه ای و... برخی از دستگاه‌های مرتبط با این موضوع هستند و تلاش می شود مراحل قانونی طی شود. در این مورد رعایت بستر و حریم رودخانه نیز مد نظر گرفته می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: برخی از این واحد‌ها بیش از 40 سال فعالیت می کنند ولی به دلیل مشکلات قانونی برای اخذ استعلام‌های مربوطه موفق به دریافت مجوز نشده‌اند.

کدخبر: 920

خبرنگار: فریبا کلاهی