شنبه، 25 دی 1400 - 10:32

حرفه ای گردش کنیم(6)

چمدان بستن حرفه ای را بیاموزیم

وسایلتان را در حد یک کوله پشتی کاهش دهید. بسته به جایی که می روید و برنامه هایی که چیده اید بار و بندیل جمع کنید.

شما می توانید هر انچه که می خواهید در چمدان هایتان جا بدهید اما اینکه چه چیزهایی در چمدان شما جا خواهد شد یا بعد به کارتان می اید و کدام باید در دسترس باشد یک استراتژی حرفه ای نیاز دارد مثلا باید موارد مشابه را کنار یکدیگر بگذارید. اول پیشنهاد می کنم حرفه ای باشید و فرق سفر وزندگی روزمره را تشخیص دهید، قرار نیست در مسافرت سماور و چراغ نفتی دنبال خود ببریم. سفر برای تجربه سختی ها و آموزش مهارت های فردی است. 

برای لباس‌هایی که می‌خواهید بپوشید از قبل برنامه ریزی کنید

از قبل لباس‌هایی که دوست دارید در سفر بپوشید را داخل چمدان قرار دهید به اندازه هر تعداد روزی که آنجا هستید از قبل لباس‌ها را انتخاب کنید. اگر تعداد روز سفر شما بیشتر از میزان مشخص شد بود باز هم به مشکل بر نمی‌خورید زیرا می‌توانید همان لباس‌ها را به صورت متفاوت بپوشید.سعی کنید برای آسان‌تر شدن ست کردن لباس‌ها با همدیگر از لباس‌هایی با رنگ خنثی استفاده کنید و آنها را داخل چمدان قرار دهید.هرگز چیزی را که  شاید بپوشید و تا به حال نپوشید را با خود به سفر نبرید.

از روش KonMari برای سازماندهی استفاده کنید

لباس های خود را رول کنید. آنها را تا نکنید.این کار باعث صرفه جویی در فضای چمدان شما می شود و به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. رولینگ این مزیت را دارد که دیدن همه چیزهایی را که بسته‌بندی کرده‌اید آسان‌تر می‌کند، بنابراین مجبور نیستید لایه بالایی لباس را حفاری کنید تا به آنچه در زیر است برسید.

تقسیم بندی مکعبی

از تقسیم کننده‌های فضای چمدان استفاده کنید! قبل از هر کار آنها را خریداری کنید و در چمدان خود قرار دهید تا بتوانید چمدان را به صورت مکعبی تقسیم کنید. این تقسیم کننده‌ها واقعا جزء وسایل دوست داشتی سفر هستند. می‌توانید از آنها برای سازماندهی وسایل خود استفاده کنید. وقتی اینها را امتحان کنید، هرگز نمی‌توانید بدون آنها وسایل خود را در چمدان بچینید. شما می توانید از جدا کننده های دستی استفاده کنید آنها تکه های برش خرده ی مقواها و کارتن ها هستند. کافی است یک کارتن مقوایی داشته باشید. ارتفاع، طول و عرض فضای داخلی چمدانتان را اندازه گیری کنید تا بتوانید نوارهایی مقوایی برای پارتیشن بندی داخلی چمدانتان بوجود آورید. حالا به راحتی و به سرعت هر وسیله را می توانید در قسمت خودش قرار دهید.

موارد سنگین نزدیک چرخ‌های چمدان باشند

وقتی چمدان خود را از حالت خوابیده بلند می‌کنید، ممکن است به خاطر نداشته باشید روی چرخ‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد. وسایل سنگین را در نزدیکی چرخ‌ها و حتی زاویه‌های چمدان قرار دهید تا در هنگام چرخش به حالت ایستاده سنگین نشود.

یک ورق خشک کن به چمدان خود اضافه کنید.

قبل از بستن زیپ چمدان خود، یک ملحفه خشک کن معطر بیندازید تا بوی تازگی لباس هایتان حفظ شود، به خصوص اگر کفش ها را نیز در آن بسته بندی کرده باشید.

کفش های خود را در کلاه دوش قرار دهید

نمی‌خواهید که کف کفش‌های کثیف در طول سفر به لباس‌های تمیز شما ساییده شود. چند کلاه حمام(کلاه رنگ) ارزان قیمت تهیه و دور کفش‌هایتان بپیچید. با هتل تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید تا کفش‌های شما را به رخت‌شور خانه ببرند و آنها را تمیز شده تحویل بگیرید.

برای محافظت از مواد شکستنی از جوراب استفاده کنید. با گذاشتن لوازم بهداشتی شیشه‌ای (مانند بطری‌های عطر یا ادکلن) درون جوراب از انها محافظت کنید.  از حد مجاز حمل مایعات خود فراتر نروید

گردنبند ها یا هر چیزی که گره می خورد می توانید درون نی پلاستیکی قرار دهید.  گوشواره هارا به دکمه لباس وصل کنید

اگر قصد دارید لوازم الکترونیکی خود را در سفر به همراه داشته باشید بهتر است از کیف‌های مخصوص و محافظ استفاده کنید تا همه لوازم الکترونیکی را در یک بسته قرار دهید تا چیزی گم نشود.

برای سفرهای کوتاه  فقط به مقدار کمی لوازم آرایش شامپو یا لوسیون نیاز دارید، مقداری از آن را در محفظه های کوچک مثل جای لنز یا.. بریزید لوازم شما از چرب و رنگی شدن  ایمن بماند و جای بیشتری داشته باشید یا کرم ها را در کیسه فریزبگذارید یا درب انرا بازکنید پلاستیکی روی آن بگذارید و مجدد درب لوسیون و کرم را ببندید

هدایای بسته بندی شده را در چمدان های چک شدنی نگذارید، اگر کیف شما باید برای بازرسی باز شود، بسته بندی احتمالاً پاره می شود. بنابراین هدایای خود را در کیف دستی خود قرار دهید، از کیسه های هدیه استفاده کنید .

وقتی لوازمتان را چیدید یکبار زیپ چمدان را ببندید و آن را به دست بگیرید و چند قدم راه بروید سپس در چمدان را باز کنید تا شاهد اتفاق جالب و جابه جایی لوازم غیر ثابت شوید. جاذبه ی زمین لوازم شما را به قسمت انتهایی (یعنی چرخ ها) می کشاند و باعث می شود جای بیشتری برای لوازم بیشتری باز شود. حالا شما می توانید مجدد به چمدانتان بار اضافه کنید. سعی کنید خیلی چمدانتان را سنگین نکنید اما تمام لوازم ضروری سفر را با خود ببرید.

محدودیت‌ها را بشناسید

در خصوص میزان بار مجاز اطلاعات کافی کسب کنید. توجه داشته باشید که هر ایرلاین قوانین خاص خود را دارد. بنابراین قبل بستن چمدان به این نکته توجه کنید تا جریمه نشوید.

چکار کنیم که چمدان گم نشود؟

از تگ یا روبان استفاده کنیداگر می‌خواهید در فرودگاه چمدان شما توسط شخص دیگری به اشتباه برداشته نشود، بهتر است با یک تگ و یا روبان رنگی آن را کاملا مشخص کنید تا مانع از گم شدن چمدان شوید.

برای گم شدن احتمالی ساک و چمدان آماده باشید می دانید زمان زیادی برای پیدا کردن آن در فرودگاه ترمینال یا هر کجای دیگر باید منتظر بمانید اگر با شخص دیگری سفر می‌کنید، وسایل خود را به طور مساوی بین دو کیف تقسیم کنید (به جای داشتن یک کیف برای هر فرد). به این ترتیب، اگر یکی از کیف‌ها گم شود، هر دوی شما لباس‌ها و لوازم بهداشتی کافی خواهید داشت تا زمانی که کیف‌تان پیدا شود.  تا هنگام حفاری در کیف لوازم آرایش، انگشتان خود را ایمن نگه دارید.

 

 



کدخبر: 541

نویسنده: فریبا کلاهی