چهارشنبه، 31 خرداد 1402 - 11:14

استاندار البرز: مکان یابی دقیق ایجاد مراکز اقامتی، هتلی، تفریحی بررسی شود

انتظار می رود میراث با احصا ظرفیت در بخش تفریحی، اقامتی با رویکردها حفظ هویت تاریخی و سبز البرز، به سرمایه گذاران پیشنهاد دهد.

آیین باور - نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: استان البرز با جاذبه های کم نظیر طبیعی و تاریخی، دارای ظرفیت های فراوانی برای جذب گردشگران، سرمایه گذاران و اشتغالزایی است که باید با برنامه ریزی دقیق شکوفا شود.

استاندار در بازدید سرزده از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ضمن گفتگو با مدیر جدید ساخت هتل و مراکز اقامتی بعنوان مبدا گردشگران را ضروری دانست و خواستار حمایت از سرمایه گذاران این بخش شد و سرفصل‌های‌کاری مرتبط با مأموریت‌های 3 گانه این اداره کل را مورد بررسی قرار داد. 

مجتبی عبدالهی بایادآوری این مطلب که روستاهای استان البرز،اقلیمی و آب و هوای شاخصی در کشوردارند و جذب گردشگران و اشتغالزایی بواسطه راه اندازی نمایشگاه های عرضه محصولات روستایی و صنایع دستی باید عملکرد مثبتی داشته باشد گفت: از اداره کل میراث فرهنگی استان انتظار می‌رود که با احصا ظرفیت های استان در بخش های مختلف تاریخی، تفریحی، اقامتی و تفریحی با رویکردها حفظ هویت تاریخی و سبز البرز، برای سرمایه گذاران بسته های پیشنهادی ارائه دهد.

وی افزود: توسعه بومگردی و ارائه خدمات از جمله اقداماتی است که باید در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها، مورد توجه قرار گیرد.

او ضمن اینکه خواستار حفاظت و مرمت از آثار تاریخی البرز با بهره گیری از توجه و حمایت ملی شد، در پاسخ به پیشنهاد مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز مبنی بر تبدیل مجموعه کلاه فرنگی به موزه بزرگ البرز گفت: جهت تحقق این امر در ابتدا باید مشاور ذیصلاح ظرفیت‌های این عمارت را بررسی کند تا تصمیم مدیریتی در این خصوص اتخاذ شود.

در ادامه این نشست مدیر کل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان البرز در توسعه گردشگری و تقدیر از نگاه خاص و حمایت‌های استانداری البرز از توسعه پایدار گردشگری گفت: تلاش اداره کل استان البرز استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار است و با برنامه ریزی‌های به عمل آمده، شاهد تحولات مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

خاکی همچنین به قابلیت های البرز در زمینه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: روستای گلستانک دارای کارگاه‌های بسیار صنایع‌دستی به خصوص در زمینه سفال و سرامیک است و قابلیت ثبت به عنوان  روستای ملی صنایع‌دستی در زمینه تخصصی سفالگری را دارد.

او کاروانسرای شاه‌عباسی را از دیگر ظرفیت‌های ویژه استان برای تبدیل به مرکز کارگاهی، آموزشی و فروشگاهی صنایع‌دستی هنرمندان شاخص استان عنوان کرد و گفت: بهره‌برداران هم برای این موضوع اعلام آمادگی کرده و صندوق حفظ و احیا اماکن تاریخی هم در این زمینه اتفاق نظر داشته و با همدلی مدیران ارشد دولتی و شهری موانع گذشته در حال برطرف شدن است. 

به گفته خاکی، در مورد کاخ سلیمانیه نیز  اعتبارات لازم ابلاغ شده و به زودی با برنامه ریزی انجام شده و دریافت بخشی بزرگ از نقاشی های فاخر قاجاری از سایر موزه های کشوری، موزه نقاشی‌های قاجاری در کرج راه اندازی می‌شود.


کدخبر: 1232