شنبه، 24 مهر 1400 - 11:02

کودکان کار کرج آموزش می بینند

سوله شهید فخری زاده به آموزش کودکان کار اختصاص می یابد

آیین باور-رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج از تصویب لایحه ای درباره اختصاص سوله شهید فخری زاده به اداره بهزیستی با هدف آموزش کودکان کار خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج، با اعلام این مطلب گفت: ساماندهی و آموزش کودکان کار با توجه به اینکه این افراد یکی از اقشار بسیار آسیب پذیر و در معرض خطر جامعه به شمار می آیند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سعیدی، در عین حال وظیفه شهرداری را محدود به جمع آوری این کودکان از سطح شهر ذکر کرد و ادامه داد: ساماندهی و رسیدگی به کودکان کار، جزو وظایف اداره بهزیستی است.

وی با بیان اینکه بنا نداریم نگاه قلک وار به شهرداری را در شورای ششم، بسط و ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: از این پس در موضوعاتی مشابه، رویکرد مشارکتی را در پیش می گیریم.

این عضو شورای کرج تشریح کرد: به این معنا که اگر شهرداری زمین یا محیطی را در اختیار دستگاهی قرار دهد، دستگاه مربوطه موظف است ضمن اعلام برنامه ای که منطبق با اصول ما در کمیسیون فرهنگی و مدیریت شهری باشد، امکانات خود را نیز به اشتراک بگذارد.

سعیدی افزود: برای مثال در زمینه کودکان کار، شهرداری محل را در اختیار بهزیستی می گذارد و این اداره موظف است با بکارگیری مربیان و کادر مورد نیاز در طرح مشارکت کند.

لایحه قرارداد حق انتفاع سوله شهید فخری زاده برای کودکان خیابانی روز چهارشنبه 21 مهرماه در کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج به تصویب رسید.

کدخبر: 336