شنبه، 08 آبان 1400 - 13:30

تخصیص اعتبار ویژه برای مجموعه میراث‌جهانی پاسارگاد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تخصیص اعتبارات ویژه در نظر گرفته‌شده برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، خبر داد.

 
به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، آقای جواد واحدی با اشاره اینکه در سفر ریاست‌جمهوری برای محور گردشگری پاسارگاد به تخت‌جمشید و نقش رستم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، گفت: «مجموعه پاسارگاد به‌عنوان یک میراث جهانی ارزشمند دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی است و باید با برنامه‌ریزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم آوریم.» 
 
او بیان کرد: مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به واسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می‌درخشد.
 
آقای واحدی گفت: امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود. 
 
وی افزود: همچنین در سالی که گذشت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال بابت زیرساخت‌های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.
 
این مقام مسؤول گفت: باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و ساماندهی زیرساخت‌های موجود هم زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کنیم و هم اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را رونق بخشیم.
 

کدخبر: 372