شنبه، 13 آذر 1400 - 09:06

بانک جامع اطلاعات روستایی در البرز ایجاد می شود+ جدول اسامی روستاهای استان

استان البرز حدود ۲۸۸ روستا دارد.این استان در البرز مرکزی جای گرفته است و دلیل نامگذاری استان البرز همین است

نایب رییس شورای اسلامی استان البرز از ایجاد بانک اطلاعات روستایی و شناسنامه دار کردن آنها با هدف شناسایی ظرفیت ها و چالش های موجود در این مناطق خبر داد.

 محمد مهرزاد در جمع خبرنگاران گفت: در شورای ششم استان البرزنگاه ویژه ای به مشکلات و نیاز ساکنان مناطق روستایی وجود دارد و از شوراهای شهرستانی  خواسته ایم با احصا مشکلات، نیازها و ظرفیت های روستاهای استان ما را در ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع یاری دهند.

مهرزاد با اشاره به نشست مشترک امروز برخی اعضای شورای استان با مدیرکل دفتر روستایی استانداری البرز گفت: در این نشست موضوعات مختلفی از جمله بازدیدهای میدانی از روستاهای استان، نشست با دهیاران و شوراهای روستایی و برگزاری دوره های آموزشی به تفکیک شهرستان ها مطرح و در خصوص آنها تبادل نظر شد.

نایب رییس شورای اسلامی استان البرز در پایان با تاکید براینکه باید نگاه ها به روستاها تغییر کند، گفت: شورای استان در تلاش است، ضمن تعامل سازنده با ارگان های مختلف از جمله بنیاد مسکن استان در جهت حل مشکلات روستاها گام های اساسی بردارد.

استان البرز حدود ۲۸۸ روستا دارد.این استان در البرز مرکزی جای گرفته است و دلیل نامگذاری استان البرز همین است.استان البرز دارای بناها و جاذبه های طبیعی بسیاری است که ۵۲ بنای استان البرز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند

شهرها

استان البرز دارای ۱۷ شهر است ، پرجمعیت‌ترین شهر البرز کرج با ۱٬۵۹۲٬۴۹۲ نفر جمعیت و کم جمعیت ترین شهر آسارا با ۱٬۳۳۹ نفر جمعیت است.

جمعیت (۱۳۹۵)۲٬۷۱۲٬۴۰۰ نفر
مساحت۵٬۸۳۳ کیلومترمربع
مرکزکرج
منطقه زمانیIRST (‎گرینویچ+۳:۳۰‎)‎

کدخبر: 445

خبرنگار: فریبا کلاهی

نویسنده: فریبا کلاهی