سه‌شنبه، 18 خرداد 1400 - 08:46

دانش آموز البرزی المپیاد جهانی علوم زمین را به نام خود زد

رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان البرز گفت: فاطمه احمد نژاد دانش آموز البرزی در المپیاد کشوری علمی در رشته زمین شناسی موفق به کسب مدال طلا شد.

آیین باور - رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان البرز گفت: فاطمه احمد نژاد در المپیاد کشوری علمی در رشته زمین شناسی موفق به کسب مدال طلا شد.

ابوالفضل شاه بیگ، با اشاره به اینکه این دانش آموز در پایه یازدهم دبیرستان فرزانگان چهار کرج مشغول تحصیل است، افزود: برای دومین سال است که این دانش آموز در رقابت سخت المپیاد علمی علوم زمین در رشته زمین شناسی برای استان با کسب مدال طلا افتخار آفرینی کند.

شاه بیگ گفت: المپیاد علمی دانش آموزی با هدف گسترش دانش، تعمیق دانش و ایجاد شور وهیجان علمی در میان دانش آموزان برگزار می شود.

وی افزود: المپیاد علوم زمین سالانه برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان البرز گفت: این مسابقات یکی از بزرگترین فعالیت‌های آموزش علوم زمین است که به منظور بالا بردن علاقه دانش آموزان، افزایش آگاهی عموم ازعلوم زمین و افزایش یادگیری علوم زمین در بین دانش آموزان برگزار می‌شود.

شاه بیگ افزود: دانش آموزانی که موفق به دریافت مدال کشوری در المپیاد علمی می‌شوند طبق مصوبه شورای عالی فرهنگی می‌توانند بدون کنکور در هر رشته‌ای که مورد علاقه آن‌ها است شرکت کرده و در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

کدخبر: 60