چهارشنبه، 11 اسفند 1400 - 11:22

28 زندانی بدهکار مالی از زندان های کرج رها شدند/بسته حمایتی نوروز به خانواده زندانیان اهدا شد

در ماه بهمن و با همت ستاد دیه 28 زندانی بدهکار مالی از زندان های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

در ماه بهمن و با همت ستاد دیه 28 زندانی بدهکار مالی از زندان های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
مدیر کل زندان های استان البرزعلی چهارمحالی با اعلام این خبر افزود: با کمک ستاد دیه، اعسار و آورده زندانی و تخفیف شکات، 28 زندانی بدهکار مالی از زندان های استان آزاد شدند.  مبلغ بدهی این زندانیان بالغ بر 300 میلیارد ریال بود که با دعوت از شکات و تشکیل کمیته های صلح و سازش مبلغ 46 میلیارد و پانصد میلیون ریال آن توسط شکات بخشیده شد و مابقی مبلغ توسط منابع ستاد دیه و قبول اعسار از سوی مقامات قضایی تامین شد.
مدیر کل زندان های استان البرز افزود: استان البرز یکی از استان های پیشرو در زمینه جلب خیرین و کمک به زندانیان بدهکار مالی است و بنده از همه خیرین خیر اندیشی که با طبع کریمانه خود به آزاد سازی زندانیان کمک می کنند تشکر می کنم.
گفتنی است خیرین می توانند جهت کمک به آزادسازی زندانیان بدهکار مالی مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت 4403-9994-9918-6037 نزد بانک ملی به نام ستاد دیه واریز کنند.

اهدا بسته های حمایتی نوروزی به خانواده زندانیان در روز عید مبعث


همچنین در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و به همت مرکز نیکوکاری شهدای زندان های استان البرز 110 بسته حمایتی ویژه نوروز  شامل کفش، لباس نوروزی و سبد کالا هربسته  به ارزش 10 میلیون ریال در روز عید مبعث به خانواده های زندانیان نیازمند اهدا شد.
چهارمحالی با اشاره به اقدامات حمایتی ویژه خانواده زندانیان گفت: سرکشی از خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات معیشتی، قضایی و تحصیلی آنان از اولویت های سازمان زندان ها بوده و بنا بر اصل شخصی بودن مجازات ها و اقتضا عدل و انصاف، خانواده های زندانی که در ارتکاب جرم نقشی نداشته اند نباید شریک مصائب مجازات های ناشی از حبس مجرم باشند، به همین منظور انجمن های حمایت از خانواده زندانیان و مرکز نیکوکاری شهدای زندان های استان با تحت پوشش قرار دادن این خانواده ها و سرکشی مداوم از آنها سعی در بر طرف کردن مشکلات آنان دارد.

کدخبر: 674

خبرنگار: فریبا کلاهی