چهارشنبه، 18 خرداد 1401 - 19:00

آیین رونمایی از بیمه اجتماعی خبرنگاران، ورزشکاران در البرز برگزار شد

اگر چه با 28 سال تاخیر اما گام اول برای بیمه کردن خبرنگاران به صورت پایلوت در استان البرز آغاز شد.

آیین رونمایی از بیمه اجتماعی خبرنگاران، ورزشکاران و اصحاب فرهنگ و رسانه با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ، ولی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز و سایر مدیران کل دستگاههای اجرایی در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد.

ابتدای برنامه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن عرض خیر مقدم به حضور میهمانان و حاضرین، با اشاره به پیشینه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت : به منظور بهره مندی اقشار مختلف جامعه از بیمه اجتماعی به ویژه بیمه های مرتبط با مشاغل فصلی، پیش بینی ماده 29 قانون اساسی در برخورداری اقشار مختلف کشور از خدمات تامین بیمه های اجتماعی و قوانین دیگر مربوط به مشاغل فصلی که از سال ۱۳۸۳ بر زمین مانده بود، با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان البرز و مرکز کشور و تاکیدات وزارت برای اجرایی شدن کلید خورد.

بر این اساس خبرنگاران، ورزشکاران و اهالی فرهنگ و رسانه نیز می توانند از یارانه ۷۰ درصدی دولت بهره مند شوند و به همین منظور برای اولین بار در کشور به صورت  پایلوت در استان البرز فراخوان اعلام شده است.

عبدالله دارایی  با اشاره به تأکیدات و پیگیری های مکرر استاندار  مبنی بر تقویت تعاونی‌های مسکن به ویژه تعاونی های مرتبط به ادارات کل و سازمانها و نهادها به ویژه کارمندان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با خانه مطبوعات استان البرز و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تعاونی مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه با پیگیری دوستان رسانه‌ای در حال شکل گیری است و ممکن است با توجه به تعداد متقاضیان، تعاونی های سوم و چهارم هم در خصوص مسکن خبرنگاران عزیز تشکیل شود و پیگیری‌ها با مساعدت و همراهی های استاندار و سایر دستگاه اجرایی تا برای بهره مندی از مسکن ارزان قیمت برای خبرنگاران و اصحاب بزرگ رسانه استان فراهم شود.

در این برنامه احکام مربوط به بازنشستگی تعدادی از بازنشستگان این صندوق و همچنین اولین ثبت نام های بیمه اجتماعی در میان خبرنگاران، ورزشکاران و اصحاب هنر با حضور حاضرین تقدیم شد، از کارگزاری های نمونه هم در این برنامه تجیل شد .

در این راستا پرسشهایی نیز برای جامعه خبری مطرح بود که پایگاه خبری آیین باور با استعلام از مدیران کشوری به پاسخ هایی دست یافت که خواندن آن خالی از لطف نیست از جمله محدودیت سنی بیمه شوندگان از 18 تا 50 سال اعلام شد. دوم آنکه خبرنگار بیمه شده دفترچه درمانی تامین اجتماعی نخواهند داشت و بیمه سلامت تقبل کرده است که پوشش بیمه درمانی را عهده دار شود.

از سوی دیگر امکان خرید خدمت مانند موردی که چندی قبل برای برخی خبرنگاران انجام شد وجود ندارد و به محض صدور بیمه نامه روز اول بیمه حساب خواهد شد یا با تجمیع بیمه های موجود صرفا می توان سالهای بیمه را به حساب آورد.

کدخبر: 808

خبرنگار: فریبا کلاهی