پنجشنبه، 19 خرداد 1401 - 12:49

دعوت از طراحان کارگروه مد و لباس استان البرز در دومین رویداد ستر کرج

دومین رویداد پوشش ایرانی_اسلامی شهر کرج ستر، ۲۱ تیرماه در باغ گلها برگزار می شود

آیین باور- فرماندار کرج از آغاز تمهیدات لازم جهت برگزاری دومین رویداد طراحی و لباس شهر کرج همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در این کلانشهر خبر داد.
دومین رویداد پوشش ایرانی - اسلامی کرج "ستر" در باغ گلها برگزار می شود
 غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: اجرای این طرح حرکت در مسیر راهبردهای تعیین شده از سوی مقام محترم عالی دولت در استان پیرامون ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی و عفاف و حجاب است.


وی افزود: برگزاری رویدادهای فصلی یکی از مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب و دفتر امور بانوان و خانواده شهرستان کرج  است که همزمان با ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب دومین رویداد را در ابعاد وسیع تر با رویکرد سیاست گذاری فرهنگی و اجتماعی در دستور کار اجرایی شدن قرار داده ایم.

قاسم پور گفت: این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بعنوان متولی کارگروه ساماندهی مد و لباس استان، فرمانداری ویژه شهرستان کرج، قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج و سایر دستگاه های متولی امر، در تابستان ۱۴۰۱  برگزار خواهد شد. 

دعوت از طراحان کارگروه مد و لباس استان البرز در دومین رویداد ستر کرج

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز  طی فراخوانی از طراحان حوزه پوشش دعوت بعمل آورده است تا طرح های خود را متناسب با الگوهای ایرانی – اسلامی به دومین رویداد ستر کرج بیاورند.

سعید جابری انصاری با اعلام این خبر افزود: طرح های اقتباس شده از نقوش لباس های اقوام مختلف ایران، توجه به زیبایی شناسی در رنگ ها، نماد شناسی در هنر ایرانی – اسلامی، بکارگیری الگوی های ایرانی در طراحی های لباس اجتماع، ایده پردازی و نوآوری ملاک های ارزیابی تولیدات  این رویداد فرهنگی – اجتماعی بشمار می رود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: ترویج و تقویت گفتمان پوشش عفیفانه در جامعه، نقش آفرینی موثر فعالان حجاب و پوشش اسلامی،تنوع در الگوهای مناسب پوشش اسلامی با درنظر گرفتن شان و منزلت بانوان ایرانی، معرفی پوش های خاص، اصیل و کاربردی و زیبا، حمایت و معرفی طراحان و تولیدکنندگان موفق شهر کرج در زمینه تولید محصولات حجاب و پوشش اسلامی در برگزاری این رویداد حوزه مد و لباس مورد توجه قرار گرفته است.

دومین رویداد پوشش ایرانی –اسلامی شهر کرج ( ستر) بیست و یکم تیرماه مقارن با روز ملی عفاف و حجاب در مرکز استان برگزار می شود. 

کدخبر: 813

خبرنگار: فریبا کلاهی