دوشنبه، 13 تیر 1401 - 16:10

۱۸۸ رسانه مجازی فاقد مجوز در البرز شناسایی شدند

تاکنون ۱۸۸ پایگاه خبری و رسانه مجازی فاقد مجوز در البرز شناسایی شده‌اند که هدایت این رسانه‌ها برای اخذ مجوز فعالیت در قالب پایگاه خبری از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

آیین باور -سعید جابری انصاری افزود: تا کنون ۱۲۰ رسانه فرم‌های بانک اطلاعاتی خبرنگاران و فعالان خود را تکمیل و ارائه کرده‌اند و انتظار می‌رود سایر رسانه‌های استان در اولین فرصت فرم‌های تکمیل شده را ارائه و در به روز رسانی بانک جامع اطلاعات خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: مدیران رسانه‌های خبری مجوزدار با ارائه اطلاعات لازم در قالب فرم ارائه شده می‌توانند باعث ایجاد شفافیت و فعالیت قانونی در حوزه رسانه‌های خبری استان شوند.

او افزود: تا کنون ۱۸۸ پایگاه خبری و رسانه مجازی فاقد مجوز در استان البرز شناسایی شده‌اند که هدایت این رسانه‌ها برای اخذ مجوز فعالیت در قالب پایگاه خبری از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

جابری انصاری ادامه داد: در راستای ساماندهی و حمایت از فعالان فضای مجازی فرم فعالان خبری فضای مجازی طراحی و در اختیار فعالان این عرصه قرار گرفت که تا کنون ۱۵ نفر از فعالان رسانه‌های فضای مجازی استان نیز با تکمیل فرم‌های مربوطه این اداره کل را در تکمیل بانک اطلاعاتی و ساماندهی رسانه‌های مجازی یاری کرده‌اند.

جابری انصاری گفت: بدیهی است بانک اطلاعاتی مذکور ملاک ادارات و دستگاه‌ها برای تعامل و همکاری با اهالی رسانه و خبرنگاران استان البرز است و فعالیت سایر افراد در حوزه خبر و اطلاع رسانی غیر مجاز است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: در همین راستا از مدیران رسانه‌های خبری دارای مجوز و فعالان خبری فضای مجازی درخواست می‌شود فرم‌های مربوطه را تکمیل و به معاونت فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل ارائه کنند.

کدخبر: 863