چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 14:25

استاندار البرز:

رسانه،بازوی مشارکت در انتخابات است

اصحاب رسانه برای تحقق افزایش مشارکت مردم، طرح و ایده بدهند

آیین باور_استاندار البرز گفت: از اصحاب محترم رسانه استان دعوت می کنم در خصوص افزایش حضور و مشارکت مردم در تولید، طرح و ایده بدهند تا بتوانیم با خردجمعی و بهره گیری از ظرفیت صاحب نظران در راستای صیانت از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، توفیق یابیم.

مجتبی عبداللهی در نشست با اصحاب رسانه استان که روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد گفت: امید که بتوانیم همواره قدردان اصحاب محترم رسانه استان باشیم چراکه در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بویژه در برهه حساس انتخابات، خوش درخشیدند. 

وی ادامه داد: اصحاب رسانه مسئولیت خطیر اطلاع رسانی را بر عهده گرفته اند و دلسوزانه فعالیت می کنند بنابراین از تمامی نگرش ها و سلایق قدردانیم و هیچ گاه تفاوتی بین افراد قائل نمی شویم.

عبداللهی گفت: در دور اول انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم که با آگاهی بخشی و امیدافزایی مشارکت مردم را ارتقا دهیم و این امر تحقق یافت و جزو چند استان کشور با افزایش مشارکت نسبت به سال قبل، بودیم.

وی افزود: سال ۹۸ مشارکت مردم ۲۸ درصد بود و در این دوره ۳۰.۵ درصد بود که امید است در دور دوم نیز سربلند باشیم و همچنان در مقابل تبلیغات و توطئه های دشمنان، فائق آییم.

استاندار البرز گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ حوزه انتخابیه و ۸۷۰ شعبه که ۶۶۸ در کرج و ۱۵۴ شعبه در فردیس و ۴۸ شعبه متعلق به اشتهارد است و یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر نیز در استان واجد شرایط رای هستند.

وی افزود: از هم اکنون‌ باید درصدد ایجاد بسترهای لازم جهت آگاهی بخشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر باشیم.

عبداللهی گفت: متاسفانه شاهد موضوعاتی در برخی شوراهای شهر بودیم که در دور بعدی باید اصحاب رسانه با شناسایی و حمایت از افراد صاحب صلاحیت، پاکدست، دلسوز، متعهد و متخصص، از چنین مواردی پیشگیری کنند.

وی امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه را عامل مهمی در مشارکت مردم در عرصه های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی دانست و از اصحاب رسانه خواست که در این مسیر نیز همچنان همراه باشند.

استاندار البرز به اقدامات و برنامه های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت و توسعه هستیم و توجه های ملی را نیز به استان جلب کرده ایم که تبیین این موارد، مردم را آگاه و خرسند می کند.

وی افزود: به طور مثال تنها در وزارت نیرو پروژه های مهم و متعددی با حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان در حال اجرا است که تحولی بزرگ در زیرساخت های آبفا و برق استان ایجاد شده و به مرور نیز بیشتر خواهد شد. 

عبداللهی گفت: سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان نیز برکات فراوانی همراه داشت، دو طبقه شدن آزادراه کرج_قزوین از جمله آنها بود که بار بزرگی از ترافیک ملی در شریان اصلی استان را کاهش می‌دهد. 

وی افزود: ۸ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان برای بخش های مختلف تعلق گرفت.

وی افزود: در بخش بهداشت و درمان تا پایان دولت سیزدهم حدود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه می شود که تقریبا تعداد تخت های بیمارستانی استان را به دو برابر افزایش می دهد. 

استاندار گفت: خود را متعهد به ساخت ۳۰۰ مدرسه تا پایان دولت سیزدهم کرده ایم و تاکنون حدود نیمی از آن محقق شده است. 

وی با اشاره به فعالیت های قرارگاه اجتماعی استان، افزود: بر این اساس سال گذشته توفیق یافته ایم مجموعه جرائم استان را ۲۱ درصد کاهش دهیم و از این طریق کاهش ۳ درصد از جرائم کشور نیز سهم البرز بوده است. 

عبداللهی گفت: در حوزه های مختلف راهسازی با هدف گره‌ گشایی از ترافیک های درون شهری و برون شهری پروژه های بزرگی اجرا شده و همچنین عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.


استاندار البرز گفت: پروژه زائرسرای استان البرز نیز تسریع شد و بازدید میدانی از این پروژه نیز صورت گرفت.

وی افزود: نرخ بیکاری استان حدود ۷.۴ درصد شده و تمامی شهرک های تولیدی و صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند.

عبداللهی گفت: از اصحاب محترم رسانه استان دعوت می کنم در خصوص افزایش حضور و مشارکت مردم در تولید، طرح و ایده بدهند تا بتوانیم با خردجمعی و بهره گیری از ظرفیت صاحب نظران در راستای صیانت از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، توفیق یابیم.

کدخبر: 1680