دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 11:00

رتبه دوم تردد کشوری به استان البرز رسید

بیش از ۲۱۴ میلیون تردد بین استانی از محورهای مواصلاتی استان البرز در سال گذشته به ثبت رسیده است.

آیین باور  - استان البرز با  مجموع ۱۶۶۶ کیلومتر راه در مسیر ۱۴  استان کشور قراردارد. استان زیبای البرز با نیم درصد از کل راه های کشوریکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده  توسط سامانه های ترددشمار در کل کشور، استان البرز  در سال ۱۴۰۲  رتبه دوم تردد کل کشور را با رقم  ۲۱۴  میلیون و ۹۴۷  هزار و ۸۵۷ تردد از آن خود کرد.

علی زندی فر تصریح کرد: براساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون ۷۷  هزار و ۹  وسلیه نقلیه وارد استان البرز شده و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰  هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار پس از استان تهران  رتبه دوم را به استان البرز اختصاص داده است .

زندی فر خاطر نشان کرد:بر همین اساس استان البرز با داربودن نیم درصد از کل راه های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از کل تردد بین استانی کشور را بنام خود ثبت کرده است .

مدیر کل راهداری البرز گفت: استان های مرکزی ،قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده اند.


کدخبر: 1669