چهارشنبه، 22 تیر 1401 - 15:44

66 محله آسیب پذیر و بافت نا کار آمد کرج در انتظار خدمت!

قرارگاه اجتماعی استان با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در محله های 66 گانه بعنوان حاشیه نشین و بافت ناکارآمد شهری و محروم به ساماندهی و حل مشکلات مردم می پردازد.

آیین باور - مجتبی عبداللهی استاندار البرز و فرمانده قرارگاه اجتماعی میز خدمت را در محله خط 4 یا مهر حصار برپا کرد.

استاندار البرز در حاشیه این روز پر کار با بیان اینکه استان البرز 66 محله آسیب پذیر و محروم دارد که باید به صورت ویژه به ساماندهی آنها توجه شود، گفت: محله خط 4 حصار از گذشته های دور محل استقرار مردمی شریف بوده ولی با مشکلات متعددی مواجه است.

وی ادامه داد: از گذشته ساخت و سازهای بسیاری در این محله شکل گرفته و مشکلاتی همچون زیرساختی و خدماتی و اسناد مالکیت اراضی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

 در این نشست سالن ورزشی خط 4 حصار  مملو از جمعیت بود و در این میان یکی از اهالی محله حصار جمعیت را کنار زده وخطاب به استاندار گفت:  قرارگاه اجتماعی باعث شده که مسئولان، بیشتر به مشکلات و درخواست های ما توجه کنند، آخر ما ضعیف هستیم و صدایمان به جایی نمی رسد، ولی حالا دیده می شویم و گروه های بسیاری برای رسیدگی به مشکلات محله ما رفت و آمد دارند.

یکی از مهمترین اهداف راه اندازی قرارگاه اجتماعی این بود که اقدامات و برنامه ها برای مردم ملموس و مشهود باشد، از این رو استاندار البرز، ابراز رضایت مردم را انگیزه ای مضاعف برای ادامه کار می داند.

زن کم سوادی که تقاضایی دارد و نمی داند چگونه آن را مطرح کند، نزد استاندار می رود و عبداللهی شخصا به راهنمایی وی و دیکته کردن نامه می پردازد.

مردم با درخواست های مختلف اعم از فردی و اجتماعی مراجعه می کنند و نکته قابل توجه این است که همه با آگاهی کامل و رضایت از سالن خارج می شوند چراکه بخوبی توجیه شده اند.

مسئولان محلی از کارگاه کوچکی در جوار ورزشگاه خبر می دهند که زیورآلات تولید می کند و در بازار به فروش می رساند، این کارگاه علاوه بر اینکه برای یک بانو درآمدزایی دارد، به آموزش و کارآفرینی برای دیگر بانوان نیز مشغول است.

در همین حین پیرمردی که خانه خود را در اختیار فرزندانش گذاشته تا کارگاه تولیدی راه اندازی کنند، با استاندار به صحبت و درد و دل می پردازد و عبداللهی بدون تکلف با صبوری پای صحبت های او می نشیند.

کدخبر: 877