یکشنبه، 24 بهمن 1400 - 17:58

حرفه ای گردش کنیم(7)

مسیر یابی آسان با استفاده از Google Maps در گوشی همراه

حتمن برای شما هم اتفاق افتاده برای رسیدن به مقصدی که لوکیشن آن را ندارید دچار دردسر شده باشید.

آیین باور_ حتمن برای شما هم اتفاق افتاده برای رسیدن به مقصدی که لوکیشن آن را ندارید دچار دردسر شده باشید. شاید ندانید که تنها با استفاده از گوگل مپس که یک اپلیکیشن سودمند در گوشی همراه شماست در پیدا کردن مسیر و آدرس کمتر دچار اشتباه خواهید شد.

استفاده از GPS و اپلیکیشن‌های نقشه موبایل، مسیریابی را بسیار آسان کرده‌اند. Google Maps یکی از بهترین برنامه‌های نقشه و مسیریابی برای سیستم عامل اندروید و آی‌اواس است که نقشه شهرها و راه‌های کشور ما را به‌خوبی در خود جای داده‌ و می‌تواند بهترین انتخاب برای پیدا کردن راه باشد.
اگر Google Maps را روی گوشی خود نصب ندارید همین الان دست بکار شوید و اگر فقط نمی دانید چگونه از آن برای  پیدا کردن کوتاه ترین و خلوت‌تر ین  مسیرکمک بگیرید، این مطلب را دنبال کنید.

  1. گوشی را به وای فای یا اینترنت شبکه موبایل وصل کنید.
  2. جی‌پی‌اس گوشی را روشن کنید.
  3. گوگل مپس را باز کنید و دکمه سفید رنگ سمت راست را لمس نمایید.
  4. منتظر بمانید تا مکان فعلی شما روی نقشه نمایش داده شود.
  5. دکمه آبی رنگ سمت راست را لمس کنید.
  6. کادر Choose destination را انتخاب و مقصد موردنظر خود را جستجو کنید یا با انتخاب Choose on map آن را روی نقشه مشخص نمایید.

برای مسیریابی در گوگل مپ گوشی های اندرویدی باید وارد اپلیکیشن Maps  شده و مقصد خود را در نوار بالای صفحه جستجو کنید. لازم به ذکر است که به جای این کار می توانید محل مورد نظر خود را از روی نقشه نیز انتخاب کنید. پس از انتخاب مقصد مانند تصویر گزینه Directions  را انتخاب کنید. با این کار موقعیت فعلی شما به عنوان مبدا در نظر گرفته شده و مسیری تا مقصد برایتان نمایش داده خواهد شد. در این مرحله دو کادر در بالای صفحه قابل مشاهده می باشد . در کادر پایین نام مقصد نوشته شده و کادر بالایی نیز مربوط به مبدا می باشد. در صورت تمایل می توانید مبدا خود را از موقعیت فعلی به مکان دلخواهتان تغییر دهید. کافی است آن را لمس کنید و محل مورد نظرتان را جستجو کنید تا مبدا شما عوض شود.

صبر کنید تا گوگل مسیرهای پیشنهادی را به شما نشان دهد. گوگل معمولا سه مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد که اولویت با کوتاه‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین آنهاست، ولی می‌توانید مسیرهای دیگر را نیز انتخاب کنید. با انتخاب هر مسیر، مسافت و زمان تقریبی رسیدن به مقصد نمایش داده می‌شود.
با زوم کردن روی نقشه می‌توانید مسیری را که باید از مبدا به مقصد طی شود بررسی کنید یا دکمه آبی رنگ << را انتخاب نمایید تا به صورت قدم به قدم برای رسیدن به مقصد راهنمایی شوید.

زیر کادر های مبدا و مقصد چند آیکون وجود دارد. با انتخاب آیکون ماشین بهترین مسیر برای رانندگی نمایش داده می شود و با انتخاب آدمک نیز می توانید بهترین مسیر را برای پیاده روی تا مقصد پیدا کنید. اگر به مسیرهایی که روی نقشه برایتان مشخص شده نگاه کنید متوجه می شوید که زمان حدودی رسیدن به مقصد در هر یک از آنها مشخص شده است. گوگل مپ به طور خودکار سریع ترین مسیر را برایتان پر رنگ می کند اما در صورت تمایل می توانید یکی دیگر از مسیر های نمایش داده شده را انتخاب کنید. 
اگر می خواهید مقصد های دیگری را به مسیرتان اضافه کنید باید آیکون سه نقطه ی بالای صفحه را انتخاب کنید و روی گزینه ی Add stop اشاره کنید. با این کار یک کادر جدید برای انتخاب مسیر بعدی برایتان نمایش داده می شود. اگر انگشت خود را روی دو خط افقی کنار مقصد ها نگه دارید می توانید آنها را جابجا کرده و طبق ترتیب مورد نظرتان به بالا یا پایین انتقال دهید.

در گوگل مپس لازم نیست مبدا فعلی شما را حتما جی‌پی‌اس مشخص کند، بلکه با جستجوی هر آدرسی می‌توانید آن را به عنوان مبدا انتخاب و مسیر رسیدن به مقصد را پیدا کنید.
گوگل مپس قادر است در حالت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز کار مسیریابی را انجام دهد، اما متاسفانه امکان آن در کشور ما وجود ندارد.

نحوه اشتراک گذاشتن موقعیتمان در نقشه گوگل

به منظور اشتراک گذاشتن موقعیت خودتان می توانید بر روی دکمه ۳ نقطه ای که بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید و سپس گزینه Share or Embed map را برگزینید و آدرس نمایش داده شده را برای فرد مورد نظر بفرستید. در صورتی که گزینه  Share or Embed map در منو مشاهده نکنید، از  Link to this map استفاده کنید.

کدخبر: 627