دوشنبه، 25 مرداد 1400 - 08:30

فرایند انتخاب شهردار محصول کارِ کارشناسی است

شورا دو لایحه دو فوریتی را مصوب کرد که مهمترین آنها مربوط به کمک صد میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز جهت خریداری تجهیزات پزشکی و کمک به پروسه درمان بیماران کرونایی می شود که نحوه تخصیص و نظارت بر حُسن هزینه کرد اعتبار نیز پیش بینی شده است.

آین باور- علی قاسم پور عصر روز یکشنبه 24 مرداد 1400 در نشست خبری پایان چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: امروز شورا دو لایحه دو فوریتی را مصوب کرد که مهمترین آنها مربوط به کمک صد میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز جهت خریداری تجهیزات پزشکی و کمک به پروسه درمان بیماران کرونایی می شود که نحوه تخصیص و نظارت بر حُسن هزینه کرد اعتبار نیز پیش بینی شده است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ناظرین شورای اسلامی شهر در سازمانها و مناطق تابعه شهرداری کرج، اسامی آنها را جهت اطلاع رسانی توسط رسانه ها اعلام کرد. قاسم پور همچنین صحن شورای شهر را محل مباحثه و تبادل دیدگاه های موافق و مخالف دانست و گفت که در نهایت دموکراسی و نظر اکثریت پیروزِ میدان است.
این مسئول با بیان اینکه برگزاری جلسات مشورتی بین اعضاء شورا امری طبیعی است و نباید از آن تفسیرِ جلسه غیرعلنی را داشت، اظهار کرد: تعریف جلسه غیرعلنی در قانون و آیین نامه داخلی شوراها مشخص است و شورای شهر کرج تاکنون جلسه غیرعلنی نداشته اما جلسات مشورتی داریم و کماکان برای حفظ فضای وحدت و اتخاذ تدابیر مناسب برای اداره شهر خواهیم داشت.
قاسم پور با تاکید بر اینکه روند انتخاب شهردار کرج و پروسه و فرایندهای آن کاملاً شفاف بوده و برای آن زمان و انرژی کارشناسی صرف شده است، خاطر نشان کرد: هفت گزینه نهایی اعلام شده اولاً از حضورِ خود در لیست نامزدها مطلع هستند ثانیاً هفته آینده در جلسات رسمی و در حضور اصحاب رسانه برای ارائه برنامه حضور پیدا می کنند و چیزی برای پنهان کاری نداریم اما اینکه از همه نامزدهای تصدی این سمت بدون بررسی قبلی و تطبیق شرایط قانونی دعوت می شد، اساساً با منطق همخوانی ندارد.
وی عنوان کرد: ان شاء الله با نهایی شدن انتخاب شهردار، زمانِ تشریح اولویت های شورا در حوزه های مختلف فرا می رسد و تلاش می کنیم تا در سایه اتحاد و همدلی، همسو با قانون و در جهت گام دوم انقلاب اسلامی مشکلات شهر را مرتفع کرده و اداره کلانشهر کرج را بر ریل کارشناسی عملیاتی کنیم.

کدخبر: 225