شنبه، 14 اسفند 1400 - 13:57

آغاز تخریب ویلا‌های اشخاص حقیقی در حریم رودخانه کرج

ویلای خصوصی دیگری از حاشیه رودخانه کرج زدوده شد

آزادسازی سواحل و تخریب ابر ویلای لاکچری که تخلفات بسیاری در زمان ساخت مرتکب شده بود.

 رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از ۱۸ دستگاه حاکمیتی که در بستر و حریم رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده بودند تا کنون ساختمان‌های متعلق به ۱۵ دستگاه تخریب شده است.
فاضلی هریکندی گفت: در فاز دوم، کار آزاد سازی حریم رودخانه کرج از ساختمان‌های متعلق به افراد حقیقی و حقوقی غیر حاکمیتی آغاز شده است.
او افزود: در مورد افراد حقیقی، ساختمان‌های متعلق به افرادی که در هنگام ساخت و ساز تخلفات متعددی داشته اند در اولویت تخریب قرار دارد.
تاکنون ۲۲ ملک مربوط به اشخاص حقیقی که در بستر و حریم رودخانه کرج واقع شده بود، رفع تصرف شده که با این اقدام، عرصه‌ای به مساحت ۴۰ هزار و ۴۷ مترمربع معادل ۴هکتار آزادسازی شده است.
تخریب بنا‌های دولتی در حاشیه رودخانه کرج به آزادسازی ۵۷ هزار مترمربع از تصرفات حاشیه رودخانه انجامید.
۳۰ درصد از تصرفات حاشیه این رودخانه مربوط به نهاد‌های دولتی بود که تقریبا آزادسازی شده است.
۱۰ روز پیش اجرای طرح احیا و بازسازی رودخانه کرج به مساحت هشت هکتار کلید خورد.
این طرح که شامل پیاده راه حاشیه‌ای رودخانه کرج، ایجاد پارک ساحلی، رفع تصرفات و آزادسازی حریم و بستر ساماندهی شده رودخانه کرج می‌شود، حدفاصل آبگیر بیلقان تا پل حامی را پوشش می‌دهد.
رییس جمهور پس از سفر خود به گیلان و بعد از بازدید از تصرفات سواحل این استان از سوی مجتمع‌های دولتی طی دستوری حداکثر ۲۰ روز برای آزادسازی تمامی سواحل دریای خزر از گیلان تا استان گلستان دستور مستقیم صادر کرد.

فاضلی هریکندی گفت: امروز نیز تخریب ابرویلایی لاکچری که اقدام به تخلفات زیادی در زمان ساخت و ساز در حریم رودخانه کرج داشته است، آغاز شد.

وی تصریح کرد: این ساختمان، نماد تحقق چند جرم و تخلف است و به عبارت دیگر برای احداث این ساختمان بزرگ سه طبقه و محوطه آن، چهار جرم و تخلف به شرح ذیل واقع شده است: اول: یک هزار و ۱۴۲ مترمربع از بستر و ۵۰۸ مترمربع از حریم رودخانه کرج تصرف شده است.
دوم: ۶۵۲ مترمربع از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال که بخشی عمده‌ای از آن نیز کوه بوده، تراشیده و تصرف شده است.
وی افزود: سوم: به حریم شبکه برق ۲۰کیلوولت تجاوز و در حریم انتقال برق ساخته شده است. چهارم: بخشی از زمین که جزء مستثنیات مالک بوده، باغ میوه بوده که به صورت غیرمجاز ابتدا در سال۱۳۵۴ و هنگام ساخت بنای قدیمی اولیه و مجددا هم در سال ۱۳۹۳ به بعد تغییرکاربری داده شده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز، گفت: امروز در تخریب این ابر ویلا علاوه بر نمایندگان رسانه‌های مختلف برای پوشش رسانه ای، تعدادی از نمایندگان تشکل‌های غیردولتی نیز ناظر اجرایی روند اجرای بدون خط قرمز قانون بودند.

کدخبر: 682

خبرنگار: فریبا کلاهی