سه‌شنبه، 28 تیر 1401 - 13:12

چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می‌شوند

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس با اشاره به برنامه ریزی برای استقلال اداره آموزش و پرورش فردیس گفت: درصورت تحقق این امر دانش آموزان چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می‌شوند.

آیین باور- ابوالحسن معظمی گودرزی افزود: اگر اداره آموزش و پرورش فردیس مستقل شود، دانش آموزان ۲ مدرسه بزرگسالان با بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر، یک مدرسه شاهد و یک مدرسه نمونه دولتی هرکدام با ۴۰۰ دانش آموز در فردیس مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس با بیان اینکه هشت مدرسه در حال ساخت در شهرستان فردیس وجود دارد، گفت: سه مدرسه در تابستان آماده تحویل و مابقی در طول سال تحصیلی آینده به بهره برداری می‌رسند.

معظمی گودرزی افزود: فردیس آخرین سرانه آموزشی در کل کشور را دارد؛ سرانه آموزشی در فردیس ۱.۸ متر مربع، در استان البرز سه متر مربع، در کشور پنج متر مربع و استاندارد سرانه آموزشی هشت متر مربع است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: در این راستا با پیگیری‌های آموزش و پرورش ۱۰ قطعه زمین از سوی شورای شهر فردیس مصوب شد، ولی تاکنون زمینی از سوی شهرداری فردیس به اداره آموزش و پرورش فردیس واگذار نشده است حتی این خبر رسانه‌ای شد.

معظمی گودرزی افزود: در جلسات شورا‌ها مسوولان صحبت‌ها و نظرات خوبی ارائه می‌دهند، اما در قسمت کارشناسی ابتر می‌ماند؛ تا امروز این ۱۰ قطعه زمین به اداره آموزش و پرورش واگذار نشده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت معیشت مردم فردیس مدرسه ابوذر این شهرستان که هیات امنایی اداره می‌شد را به مدرسه عادی تبدیل کردیم.

به گفته مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس: در سفر رییس جمهور به استان البرز ساخت ۲۵ مدرسه برای شهرستان فردیس ک تصویب شد که اگر موضوع واگذاری زمین حل شود ساخت آن‌ها شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مدارس فردیس نیاز به تخریب و بازسازی دارند، گفت: اگر بخواهیم مدرسه‌ای را از نوبسازیم، فضایی نداریم که دانش آموزان به آنجا منتقل کنیم ابتدا باید در کنار آن فضایی را آماده و بعد مدرسه را تخریب کنیم هیچ مدرسه‌ای را در حال حاضر نمی‌توانیم جابجا کنیم.

شهرستان فردیس ۸۷ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

 

کدخبر: 892