پنجشنبه، 16 آذر 1402 - 16:06

با سفر رئیس جمهور به البرز؛

خط انتقال آب نظرآباد و اشتهارد گشوده می شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز گفت تاخیر در تامین زیرساخت آب شرب استان چالش های بزرگی ایجاد کرده است.

به گزارش آیین باور با وجود سدهای آبی که نزولات آسمانی استان البرز را به تهران می فرستند، برخورداری از منابع سطحی استان جزو مطالبات به حق مردم است. از سالهای گذشته ردیف اعتباری وجود نداشت تا بتوانیم از ظرفیت های قانون بودجه برای استفاده از زیر ساختهای آبی استفاده کنیم.

نجفیان تایید کرد: ۲۵ میلیون مترمکعب آب به غرب استان البرز تخصیص خواهد یافت که نیازمند خط انتقال آب به نظرآباد و اشتهارد است.فردا همزمان با سفر رئیس جمهور این امکان به بهره برداری می رسد.

وی با برشمردن پیگیری های انجام شده گفت: یکی از این اقدامات افزایش دو برابری حق آبه البرز است که سهم ما از  آب سد کرج و طالقان را  ۵۵ میلیون متر مکعب بیشتر کرده به ۱۱۰ میلیون متر مکعب می رساند.

این مسئول اضافه کرد: برای اینکه این آب به خانه‌های مردم برسد نیاز به زیرساخت‌های برای انتقال داشتیم که در این راستا عملیات اجرای رینگ سراسری آب البرز اجرایی شد.

نجفیان با توجه به اینکه تصفیه خانه موجود در شهر جدید مهستان باید به هزار لیتر در ثانیه می رسید که حدود  800 لیتر دیگر باید اجرا می شد تا به این ظرفیت برسد و خوشبختانه این کار با تامین اعتبارات صورت گرفت، گفت: دو خط 22 کیلومتری و خط 40کیلومتری برای انتقال آب به نظرآباد و اشتهارد که مجموعا  62 کیلومتر بوده که به اصطلاح به آن رینگ غربی گفته می شود اجرا شد و این سه پروژه با اعتباری بالغ بر 955 میلیارد تومان استارت خورد و فاز اول این تصفیه خانه با ظرفیت 270 لیتر بر ثانیه در شهر جدید به بهره برداری رسیده است و  آب در مخازن این دو شهرستان جاری است و با حضور رئیس جمهور فردا افتتاح خواهد شد.

نجفیان گفت: در دور اول سفر ریاست جمهوری طی مصوبه ای سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور ردیف اعتباری برای اجرای  طرح جامع آب شرب استان و جبران تاخیرات سالهای گذشته مصوب شد که با پیگیری های  انجام شده یک ماه پیش مجوز آن را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهور در صنعت بخش آب و برق استان برکات بسیاری داشته به وجود آمده است امیدورایم در دور دوم سفر ریاست جمهوری اعتبارات و خبرهای خوبی برای استان داشته باشیم، افزود: مدول دوم تصیه خانه هشتگرد با ظرفیت800 لیتر مکعب در ثانیه تا پایان سال به اتمام و به بهره برداری می رسد.

نجفیان خاطر نشان کرد: بدون شک تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های آب استان از جمله رینگ سراسری از منابع استانی امکان پذیر نبود به همین دلیل پیگیر جذب اعتبارات ملی شدیم.

نجفیان تصریح کرد: علاوه براین، فاز اول تصفیه خانه هشتگرد هم چند ماه گذشته به بهره برداری رسید و با این اقدام مشکل آلودگی زیست محیطی و تخلیه فاضلاب خام در اراضی شهرستان ساوجبلاغ پس از دو دهه پایان یافت.


کدخبر: 1441